Google Trends apžvalga: Kaip analizuoti ir pasinaudoti paieškos tendencijomis?

Dabartiniam SEO specialistui reikia itin daug informacijos bei statistikos, jeigu nori savo darbą atlikti puikiai. Vienas iš įrankių, kurį specialistai naudoja labai dažnai tam, kad analizuotų paieškų tendencijas – Google Trends. Tai yra nemokamas įrankis, kurį pažįsta ir pradedantieji specialistai, ir profesionali Marketrats SEO agentūra. Tačiau kaip teisingai naudoti jos generuojamus duomenis - ir, dar svarbiau, kaip juos strategiškai panaudoti? Apie visa tai diskutuosime šioje apžvalgoje.

Kas yra ir ką daro Google Trends?

Google Trends pateikia paieškos užklausų populiarumo, laikui bėgant, vizualizacijas. Ji rodo:

  • Susidomėjimą per tam tikrą laiką (skalėje nuo 0 iki 100);
  • Susidomėjimą regionuose;
  • Susijusias temos ir užklausas.

Skirtingai nuo raw search volume metrikos, „Trends“ atspindi santykinį populiarumą. Pavyzdžiui, 100 balų rodiklis reiškia pikinį populiarumą, o 50 balų - perpus mažesnį. 

Kodėl šis įrankis yra vertingas SEO specialisto darbe?

Google Trends ypatumas

Nauda

Naudojimas nemokamas

Jokių rūpesčių dėl biudžeto

Įžvalgos realiuoju laiku

Matykite dabar „trendinančias“ temas

Geografiniai duomenys

Lokalizuotas SEO

Sezoninė analizė

Planuokite kampanijas iš anksto

Konkurentų tyrimai

Palyginkite terminus ir prekės ženklus

Tad nesvarbu ar jūs esate tinklaraštininkai, kurių pagrindinė užduotis – SEO tekstai, ar SEO specialistai, kuriantys strategiją, Google Trends duomenys atspindi visuomenės nuomonę ir interesus. 

Kaip efektyviai analizuoti Google Trends duomenis? 

1. Naudokite laiko filtrus, kad gautumėte kontekstą

Įjunkite tokias parinktis kaip „Past 12 Months“, „Past 5 Years“ ar net „Past Hour“. Tai parodo, ar paieškų augimas yra tendencija, ar tiesiog momentinis šuolis.

Pavyzdys: Palyginkime „AI tools“ paieškas per pastaruosius 5 metus:

Metai

Susidomėjimas (vidurkis)

2020

24

2021

30

2022

38

2023

70

2024

95 (didžiausias)

Kaip galime interpretuoti? Eksponentinis augimas rodo stiprią ilgalaikę tendenciją ir didelės vertės paieškas. 

2. Palyginkite kelis paieškos terminus

„Google Trends“ leidžia tarpusavyje palyginti iki 5 terminų. Gauta informacija padeda nuspręsti, kurie raktažodžiai veikia geriau.

Pavyzdys: Palyginame „nuotolinis darbas“ ir „freelance darbai“ JAV (per pastaruosius 12 mėnesių):

Nuotolinis darbas surinko 100 Peak balą, o freelance raktažodis – 67. Todėl galime aiškiai matyti, kuri tema dabar aktualesnė. Visgi, norėdami tiksliau orientuotis, naudokite konkretesnius arba regioninius filtrus.

3. Analizuokite susijusias užklausas

Google Trends rodo augančias ir TOP susijusias užklausas. Jos duoda raktažodžių idėjų.

Pavyzdys: Užklausa „skaitmeninė rinkodara“:

  • TOP pasirinkimai: SEO, turinio rinkodara, Google Ads
  • Kylantys pasirinkimai: dirbtinis intelektas rinkodaroje, influencerių analitika

Pasinaudokite šiais duomenimis, kad sugeneruotumėte idėjas turiniui arba atnaujintumėte savo produkto / paslaugos pozicionavimą.

Apibendrinimas

Google Trends yra ne skirtas ne tik smalsumui patenkinti. Tai galingas įrankis, duodantis informaciją apie realiu laiku aktualius dalykus. Stebėdami tendencijas per tam tikrą laiką, lygindami užklausas, gilindamiesi į geografiją ir susijusias temas, galite pastebėti galimybes, planuoti geresnes kampanijas ir tobulinti SEO strategijas bei žinutes.