
Dabartiniam SEO specialistui reikia itin daug informacijos bei statistikos, jeigu nori savo darbą atlikti puikiai. Vienas iš įrankių, kurį specialistai naudoja labai dažnai tam, kad analizuotų paieškų tendencijas – Google Trends. Tai yra nemokamas įrankis, kurį pažįsta ir pradedantieji specialistai, ir profesionali Marketrats SEO agentūra. Tačiau kaip teisingai naudoti jos generuojamus duomenis - ir, dar svarbiau, kaip juos strategiškai panaudoti? Apie visa tai diskutuosime šioje apžvalgoje.
Kas yra ir ką daro Google Trends?
Google Trends pateikia paieškos užklausų populiarumo, laikui bėgant, vizualizacijas. Ji rodo:
- Susidomėjimą per tam tikrą laiką (skalėje nuo 0 iki 100);
- Susidomėjimą regionuose;
- Susijusias temos ir užklausas.
Skirtingai nuo raw search volume metrikos, „Trends“ atspindi santykinį populiarumą. Pavyzdžiui, 100 balų rodiklis reiškia pikinį populiarumą, o 50 balų - perpus mažesnį.
Kodėl šis įrankis yra vertingas SEO specialisto darbe?
Google Trends ypatumas |
Nauda |
Naudojimas nemokamas |
Jokių rūpesčių dėl biudžeto |
Įžvalgos realiuoju laiku |
Matykite dabar „trendinančias“ temas |
Geografiniai duomenys |
Lokalizuotas SEO |
Sezoninė analizė |
Planuokite kampanijas iš anksto |
Konkurentų tyrimai |
Palyginkite terminus ir prekės ženklus |
Tad nesvarbu ar jūs esate tinklaraštininkai, kurių pagrindinė užduotis – SEO tekstai, ar SEO specialistai, kuriantys strategiją, Google Trends duomenys atspindi visuomenės nuomonę ir interesus.
Kaip efektyviai analizuoti Google Trends duomenis?
1. Naudokite laiko filtrus, kad gautumėte kontekstą
Įjunkite tokias parinktis kaip „Past 12 Months“, „Past 5 Years“ ar net „Past Hour“. Tai parodo, ar paieškų augimas yra tendencija, ar tiesiog momentinis šuolis.
Pavyzdys: Palyginkime „AI tools“ paieškas per pastaruosius 5 metus:
Metai |
Susidomėjimas (vidurkis) |
2020 |
24 |
2021 |
30 |
2022 |
38 |
2023 |
70 |
2024 |
95 (didžiausias) |
Kaip galime interpretuoti? Eksponentinis augimas rodo stiprią ilgalaikę tendenciją ir didelės vertės paieškas.
2. Palyginkite kelis paieškos terminus
„Google Trends“ leidžia tarpusavyje palyginti iki 5 terminų. Gauta informacija padeda nuspręsti, kurie raktažodžiai veikia geriau.
Pavyzdys: Palyginame „nuotolinis darbas“ ir „freelance darbai“ JAV (per pastaruosius 12 mėnesių):
Nuotolinis darbas surinko 100 Peak balą, o freelance raktažodis – 67. Todėl galime aiškiai matyti, kuri tema dabar aktualesnė. Visgi, norėdami tiksliau orientuotis, naudokite konkretesnius arba regioninius filtrus.
3. Analizuokite susijusias užklausas
Google Trends rodo augančias ir TOP susijusias užklausas. Jos duoda raktažodžių idėjų.
Pavyzdys: Užklausa „skaitmeninė rinkodara“:
- TOP pasirinkimai: SEO, turinio rinkodara, Google Ads
- Kylantys pasirinkimai: dirbtinis intelektas rinkodaroje, influencerių analitika
Pasinaudokite šiais duomenimis, kad sugeneruotumėte idėjas turiniui arba atnaujintumėte savo produkto / paslaugos pozicionavimą.
Apibendrinimas
Google Trends yra ne skirtas ne tik smalsumui patenkinti. Tai galingas įrankis, duodantis informaciją apie realiu laiku aktualius dalykus. Stebėdami tendencijas per tam tikrą laiką, lygindami užklausas, gilindamiesi į geografiją ir susijusias temas, galite pastebėti galimybes, planuoti geresnes kampanijas ir tobulinti SEO strategijas bei žinutes.