
Versle egzistuoja du pagrindiniai veiklos segmentai – B2B (angl. Business to Business arba verslas verslui) ir B2C (angl. Business to Consumer arba verslas vartotojui). Priklausomai nuo produkto/paslaugos tipo ir pagrindinio klientų rato, orientuojamasi būtent į verslo arba privatų klientą. Natūralu, kad veiklos orientacija daro ir didžiulę įtaką plėtros bei rinkodaros strategijoms. Šiame gide mes lyginsime B2B SEO ir B2C SEO, apžvelgdami esminius skirtumus. Trumpai taip pat pristatysime, kokia yra SEO reikšmė šiuose segmentuose ir kaip pradėti kelią link sėkmingos strategijos įgyvendinimo.
Viskas prasideda nuo auditorijos pažinimo
B2B SEO – taikinys: sprendimų priėmėjai
B2B srityje pagrindinis tikslas – sudominti ir užkabinti sprendimus priimančius asmenis, pvz., vadovus, atstovus ir pirkimų komandas.
Tyrimai rodo, kad 77 % pirkėjų B2B segmente, prieš kreipdamiesi į pardavimo komandą, atlieka išsamius tyrimus internete.
Pirkimo procesas dažnai turi daug etapų ir jame dalyvauja bent kelios suinteresuotos šalys. Dėl to B2B SEO turinyje paprastai daugiausia dėmesio skiriama kompetencijai, išsamiai analizei ir ilgalaikės vertės pasiūlymams.
B2C SEO – taikinys: konkretus vartotojas
Tuo tarpu B2C SEO siekiama atkreipti konkrečių, privačių vartotojų dėmesį. Jiems skirtas paprastai yra trumpesnis, labiau žmogiškas ar net turintis emocinę vertę.
Remiantis „Think with Google" atliktu tyrimu, 63 % kelionių link pirkimo dabartinėje rinkoje prasideda internete, o vartotojai sprendimus priima greitai, dažnai per kelias minutes ar valandas išsirinkdami tiekėją.
Šiuo atveju daugiausia dėmesio skiriama tam, kad sukurti patogią svetainę ir atsakyti į dažniausius klausimus.
Konkretūs SEO strategijų skirtumai tarp B2B ir B2C segmentų
Raktažodžių straegija
B2B strategijos būna siauresnės ir labiau orientuotos į paieškos intenciją. Pavyzdžiui, B2B programinės įrangos tiekėjas gali naudoti tokius terminus kaip „geriausia CRM programinė įranga mažoms įmonėms" arba „TOP įmonės duomenų analizės įrankiai".
Tyrimai rodo, kad ilgieji raktažodžiai sudaro 70 % viso paieškos srauto (nes jų tiesiog daugiau, nepaisant mažesnio bendrų paieškų skaičiaus), todėl jie yra labai svarbus B2B strategijų komponentas.
Šie raktažodžiai dažnai įvedami, kai potencialus klientas daro tyrimą/lygina ir nori gauti informacijos.
Tuo tarpu B2C segmente pagrindinis dėmesys neišvengiamai kryps į didesnės apimties raktažodžius, kurie aktualūs platesniam vartotojų ratui. Tokie terminai kaip „geriausi bėgimo bateliai“ arba „nebrangių Kalėdų dovanų idėjos“ čia yra duona turinio kūrėjams. Kuo daugiau potencialių vartotojų pritrauksite, tuo daugiau naudos bus, nepaisant priklausomai nuo segmento labai kintančių konversijos rodiklių.
Turinio kūrimas
B2B SEO turinyje daug dėmesio skiriama kompetencijos demonstravimui ir pasitikėjimo kūrimui. Įprasti formatai - whitepaper, atvejų analizės ir net seminarų medžiaga. Demand Gen Report atliktas tyrimas parodė, kad 62 % B2B pirkėjų, priimdami sprendimus dėl pirkimo, būtent remiasi tokiu turiniu kaip atvejų analizės ir duomenų lapai. Be to, sėkmingiausiuose B2B blog‘uose vidutiniškai bus ~1,151 žodis, palyginti su 800 žodžių B2C blog‘uose (jie išsamesni).
Na, o B2C SEO turinys kuriamas taip, kad patrauktų vartotojo dėmesį ir skatintų dalintis arba domėtis toliau. Čia dominuoja produktų apžvalgos, palyginimai, vaizdo įrašai ir sąrašai.
SEO rodiklių svarba – į ką orientuojamasi?
Business-to-Business segmente svarbiausia leads‘ų kokybė ir konversijos rodiklis. Remiantis „HubSpot" duomenimis, 74 % B2B įmonių prioritetą teikia yra gerinti būtent leads kokybei. Tokie rodikliai, kaip: apsilankymo svetainėje laikas, bounce procentas ir formų užpildymas yra pagrindiniai sėkmės rodikliai.
Tuo tarpu Business-to-Consumer atveju, vertingų įžvalgų suteikia: puslapių peržiūros, bendrinimai socialiniuose tinkluose ir cart abandonment. Tikslas - pasiekti kuo didesnį srautą ir kartu didinti konversijas.
Kiti aspektai
Iš techninės pusės B2B prioritetą teiks svetainės funkcionalumui ir turinio „gyliui“, kol B2C vartotojas nori greito užtikrintumo ir patrauklios vertės pasiūlymo greitai kraunančiame puslapyje.
Kalbant apie išorinį SEO, B2B čia turi mažiau lankstumo, nes naudinga publikuoti turinį tik specifiniuose portaluose arba industrijoje sekamuose šaltiniuose. Na, o B2C turinį įmanoma talpinti į naujienų portalus, apžvalgų puslapius, susijusius blog‘us.
Jeigu ir jūsų verslui aktualus B2B arba B2C SEO, geriausia viską pradėti ne patiems, o kreiptis į SEO specialistus. Parašykite mums į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba užpildykite užklausos formą internete ir raskime tiesiausią kelią link augimo internete!