25 svarbiausi SEO statistikos faktai, kuriuos turite žinoti 2025 metais

Šiuo metu SEO rinka yra kaip niekada dinamiška. Augant DI ir įvairių unikalių „Google“ paieškos elementų (pvz., rich snippets bei Local SEO) įtakai, keičiasi ir SEO specialistų darbas. Tiek įprastoms paieškoms skirtas optimizavimas, tiek „Google“ reklama reikalauja žinių apie tendencijas, jeigu norite išlikti priekyje. Šiame gide pristatysime jums 25 svarbiausius SEO statistikos faktus, kuriuos turite žinoti 2025 metais. Juos surinkome iš rinkos lyderių ir jie bus rikiuojami atsitiktine tvarka.

25 svarbiausi SEO faktai ir statistika

    1. „Google" dominuoja. 2025 m. kovo duomenimis „Google" generuoja apie 90 % paieškos srauto Europoje. Antroje vietoje esantis „Bing" gauna vos 4,14 %.
    2. „Google" naudojimo apimtis - 2023 m. svetainė Google.com per mėnesį buvo aplankyta 84,2 mlrd. kartų. Toks naudojimas reiškia, kad per dieną paieškos sistema apdoroja maždaug 8,5 mlrd. paieškų.
    3. Paieškos sistemos – patirčių pradžia. Statistika rodo, kad apie 68 % internetinių patirčių patirties prasideda nuo paieškos sistemos. Dėl to, investicijos į SEO leidžia pasiimti bene didžiausią klientų dalį.
    4. Vis intensyviau naudojami mobilieji įrenginiai. Dabar mobilieji įrenginiai generuoja apie 58,7 % apsilankymų svetainėse visame pasaulyje. Gerai reitinguojamos svetainės privalo būti mobile-friendly.
    5. Populiarėja DI asistentų kuruojamos paieškos. 2025 m. pradžioje ChatGPT (OpenAI) sudarė maždaug 0,25 % pasaulinio search engine srauto. Nors tai nedidelė dalis, tačiau prieš porą metų jos visai nebuvo. Skaičiai sparčiai auga, tad optimizacija kaip niekada svarba.
    6. Paieškų skaičius. Vidutinis vartotojas UK ir ES rinkose per dieną atlieka 3-4 paieškas (pasaulinis vidurkis).
    7. Pirmasis puslapis. Skaičiuojama, kad apie 99 % paieškos naudotojų niekada neišeina iš pirmojo paieškos rezultatų puslapių.
    8. Paspaudimų rodikliai pagal reitingą. Pirmos vietos organinis „Google" rezultatas vidutiniškai sulaukia apie 39,8 % paspaudimų, antras rezultatas - apie 18,7 %, o trečias - apie 10,2 %. 
    9. Zero-click paieškos.Dabar, beveik 60 % „Google" paieškų Europoje baigiasi be jokio paspaudimo. Tai yra zero-click paieškos, kai atsakymas pateikiamas tiesiog rezultatų puslapio viršuje. 
    10. Long-tail paieškos. Daugelis paieškų yra unikalios arba long-tail tipo. Apie 94,7 % visų paieškos raktažodžių per mėnesį sulaukia 10 ar mažiau paieškų. Tai duoda unikalias optimizacijos galimybes
    11. Augimas. „Google" paieškų apimtis per metus išauga maždaug 10 %. 
    12. Organinės paieškos karaliavimas. Organinė paieška išlieka didžiausiu svetainių lankytojų srauto šaltiniu. Ji lenkia ir „Google reklamą“ ir kitus šaltinius.
    13. Vartotojai pasitiki organiniais rezultatais. Europos vartotojai paprastai pasitiki organiniais rezultatais ir vietiniais pasiūlymais. Pavyzdžiui, 63,6 % vartotojų teigia, kad prieš apsilankydami įmonėje tikriausiai patikrins „Google“ įvertinimus. Jie daug labiau linkę spausti organiškai rodomus rezultatus, o ne reklamą. 
    14. Turinio ilgis ir kokybė yra svarbūs. Vidutinis pirmojo „Google" puslapio rezultatas turi apie 1,447 žodžių turinio.
    15. Puslapio amžius ir „šviežumas". Net 10 geriausiai vertinamų puslapių yra daugiau nei 2 metų senumo, tik turinys juose atnaujintas. Tiesą sakant, tik 5,7 % naujai paskelbtų puslapių per metus nuo paskelbimo patenka į TOP 10.
    16. Meta pavadinimai ir aprašymai. „Google" kartais pats pakeičia rezultatuose rodomų fragmentų tekstą. Antraštėms jis tai daro maždaug 33 %, o meta aprašymams - 62,8 % atvejų.
    17. Featured Snippets yra labai svarbus reitingavimo veiksnys. Tarp 50 ir 65 % visų Nr.1 SERP pozicijų dabar užima rekomenduojamas fragmentas (greito atsakymo langelis). Dėl to labai svarbu optimizuoti turinį būtent jiems.
    18. Semantinės paieškos ir jos ketinimų perpratimo reikšmė. „Google" dabar vertina turinį, kuris geriausiai atitinka naudotojų ketinimą. Jis gali būti informacinio, komercinio, navigacinio ir transakcinio tipo. 
    19. Core Web Vitlas ir svetainės greitis. Nebegalima ignoruoti techninių svetainės parametrų. Svetainės, kurios įkeliamos per 1 sekundę, konvertuoja 3 kartus daugiau nei svetainės, kurios įkeliamos per 5 sekundes. 
    20. Structured data ir rich results. Vis daugiau geriausią reitingą turinčių rezultatų gauna naudą iš schema markup ar kitų pritaikymų vadinamiems rich snippets.
    21. Atgalinių nuorodų koreliacija su aukštesnėmis pozicijomis. Pirmi „Google" paieškos rezultatai turi vidutiniškai 3,8 karto daugiau atgalinių nuorodų nei tie, kurie užima #2-#10 vietas.
  • Atgalinių nuorodų įvairovės svarba. „Google“ vertina nuorodas iš daugelio skirtingų svetainių. Praktiškai kalbant, 10 nuorodų iš 10 skirtingų kokybiškų domenų paprastai yra vertingesnės nei 100 nuorodų iš to paties 1 domeno. 
  1. Nuorodų distribucija. Apie 63 % atgalinių nuorodų nukreipia į pagrindinį puslapį ir tik 37 % - į konkrečius vidinius puslapius. Rekomenduojama auginti konkretų srautą į tikslinius puslapius.
  2. Toksiškų nuorodų „nuodai“. Maždaug 30 % atgalinių nuorodų, kurias gauna tipinė svetainė, laikomos truput5 arba labai „toksiškomis“. Trumpiau tariant, jums reikia kokybiškesnių „backlinks“
  3. Darbų trukmė. Vidutiniškai užtrunka apie 3 mėnesius, kol nauja atgalinė nuoroda paveikia paieškos reitingus.

Kaip matote, SEO rinkai augant, nebeįmanoma išsisukti „tik su dviem rankomis“. Dėl to labai naudingomis gali tapti profesionalios SEO paslaugos. Kviečiame jus konsultacijai dėl verslo pozicijų gerinimo internete. Susisiekite ir aptarkime galimybes kartu!