Konkurentų analizė

Tikriausiai žinote, kas yra Jūsų konkurentai rinkoje. Bet ar tai reiškia, kad tie patys konkurentai su Jumis varžosi ir internete? Ne visada! „Google“ ir kitose paieškos sistemose Jūsų konkurentai yra visi, kurie savo tinklalapiuose turi informacijos pagal tokius pačius raktažodžius, net jeigu teikiamos kitokio pobūdžio prekės / paslaugos. Ne išimtis, kad čia Jūsų konkurentas gali būti ir ne pelno siekianti organizacija ar kitas subjektas, kurio realiame versle nelaikote savo konkurentu.

Skirtingos paieškos intencijos

Paieškos intencija vedant paieškos terminą „svarstyklės“ gali būti skirtinga. Vienu atveju žmonės nori rasti informacijos apie savo horoskopo ženklą, kitu – įsigyti prietaisą, kuris gali pasverti. Todėl internetinės svetainės  pigu.lt, moris.lt ir senukai.lt konkuruoja su apie horoskopus rašančiu tinklalapiu. Verslo aplinkoje horoskopai.lt  toli gražu nėra konkurentas. Visgi internete, konkrečiai paieškos sistemose rezultatuose, tai yra dar viena eilutė, kurią reikia aplenkti siekiant būti TOP rezultatuose.

Netiesioginiai konkurentai

Analizuojant specializuotoms dviračių parduotuvėms (dviraciuarena.lt; bikko.lt), „Google“ paieškos rezultatuose tenka konkuruoti ne tik tarpusavyje, tačiau ir su didelėmis e-parduotuvėmis (1a.lt; pigu.lt) bei skelbimų portalais (skelbiu.lt).

Lokalus SEO

Kitas svarbus aspektas – lokalaus SEO rezultatai. Atlikus išanalizuotą paiešką gali pasirodyti, kad turite labai daug stiprių konkurentų. Visgi nereikėtų išsigąsti, kadangi visuose kituose regionuose šios įmonės neturi gerų pozicijų. Plačiau apie tai skaitykite – lokalus SEO straipsnyje.

Konkurentų analizė

Taigi, net jeigu neturite stiprių konkurentų rinkoje, tai dar nereiškia, kad internete pasieksite aukštas pozicijas be didelio vargo ar investicijų. Ir priešingai, labai stiprūs konkurentai versle gali turėti labai silpnas pozicijas paieškos rezultatuose, o tai – galimybės Jūsų verslui!
Paprasčiausias būdas tai išsiaiškinti – tiesiog atlikti „Google“ paieškos analizę pagal Jūsų norimus raktažodžius ir susidaryti didžiausių konkurentų internetinėje erdvėje sąrašą. Platesnei analizei reikėtų pasitelkti mokamus įrankius, pvz., „Ahrefs“, „Moz“ ar kitus, kurie padės matyti detalesnę informaciją apie konkurentus.