GEO (angl. Generative experience optimization) arba (paprasčiau) AI SEO - tai internetinio turinio optimizacijos procesas dirbtinio intelekto (angl. AI; liet. DI) įrankiams, kad AI pokalbių įrankiai Jūsų turinį naudotų, remtųsi pateikdami atsakymus į vartotojų užklausas. Optimizuotas internetinis turinys / svetainė turi didesnį matomumą, kas leidžia pritraukti daugiau tikslinio lankytojų srauto į svetainę, didinti prekės ženklo žinomumą, patikimumą.
GEO paslaugos leidžia didinti randamumą iš esmės visuose dirbtinio intelekto varikliuose, tokiuose kaip ChatGPT, Copilot, Gemini ir Google AI Overview, nes jų veikimo principai iš esmės panašūs. Visai, kaip ir SEO atveju - jeigu svetainė optimizuojama pagal Google gaires, ji bus geriau randama ir Bing paieškos variklyje, nes esminiai principai veikia labai panašiai visuose paieškos varikliuose.
SEO + AI = GEO
Nuo SEO ir GEO neatsiejamas ir trumpinys AEO (angl. Answer Engine Optimization) - tai turinio optimizavimo procesas, kad jis būtų lengviau suprantamas atsakymų varikliams ir taip gautų geresnį matomumą, nulines pozicijas (angl. Zero position) ir panašiai (pvz., „featured snippet“).
SEO - GEO - AEO - tai trys skirtingi, bet susiję skaitmeninės paieškos optimizavimo būdai, kuriuose persipina ir AI sprendimai.
SEO ne mirs - SEO evoliucionuoja ir įgauna naują pagreitį!
GEO principai glaudžiai grįsti SEO elementais, todėl svetainės optimizacija: dar aiškesnis turinio pateikimas tiek vartotojui, tiek paieškos ar AI robotams; techniniai sprendimai leidžiantys tiek greičiau, aiškiau “skaityti” svetainę; tiek išoriniai signalai internete apie prekės ženklą, patikimumą, vartotojų patirtis ir kita - įgauna dar didesnę svarbą.
Be SEO - GEO ir AEO nevyksta.
Jau 14 metų padedame verslams būti randamais Google paieškoje - SUSISIEKITE dabar padėsime būti matomais ir AI įrankių atsakymuose.
Kodėl verta naudoti GEO?
GEO - tai skaitmeninės rinkodaros dalis su augančiu potencialu, ją verta išnaudoti siekiant savo e-marketingo tikslų:
- Keičiasi vartotojų informacijos paieškos įpročiai, todėl srautas iš kitų kanalų mažės ir augs srautas iš dirbtinio intelekto variklių;
- Kas pirmesnis - tas gudresnis ir atsikąs savo rinkos dalį šiame kanale;
- Didesnis matomumas ne tik per “reklamą”, bet ir bendrame informaciniame sraute, kai esi kaip informacijos šaltinis - didina ne tik matomumą, bet ir patikimumą vartotojo akyse.
ChatGPT optimizacija
Šiuo metu pasaulinėje rinkoje veikia dešimtys skirtingų dirbtinio intelekto pokalbių robotų, vieni jų taikomi plačioms rinkoms, kiti nišinėms ar dar eksperimentiniame lygyje. Dauguma jų naudoja tuos pačius bazinius LLM modelius. Keletas geriausiai šiuo metu rinkoje žinomų: ChatGPT, Copilot, Gemini, Perplexity, Claude, Meta AI; kurių pateikiamuose atsakymuose, rezultatuose verslai yra suinteresuoti būti minimi.
Lietuvos ir pasaulinėse rinkose labiausiai dominuoja ChatGPT pokalbių robotas, kas lemia ir verslų interesą daugiausia fokusuotis į matomumą šioje platformoje. ChatGPT šiai dienai apima >60% rinkos. Stebėdami projektų statistiką, srautų pokyčius matome, kad Lietuvos rinkoje šiuo metu, taip pat srautas pagrinde ateina tik iš ChaGPT šaltinio, retu atveju vieną kitą vartotoją galime matyti iš Gemini ar Copilot. Būtent todėl ir teikdami paslaugas šiuo metu orientuojamės į matomumą ChatGPT įrankyje, optimizuojame projektus orientuojantis į jį, bet tuo pačiu, nuolatos stebime pokyčius rinkoje, vartotojų elgsenoje. Verta pabrėžti, dėl to, kad baziniai principai AI įrankiiuose veikia panašiai - tai ir procedūros stiprinančios randamumą ChatGPT - gerina rezultatus ir kituose įrankiuose (visai kaip ir SEO su skirtingais paieškos varikliais).
Šaltiniai: statcounter.com techcrunch.com firstpagesage.com
SEO - GEO - AEO skirtumai
Pateikiame struktūrizuotą lentelę, kurioje palyginami SEO, GEO ir AEO optimizavimo būdai, kad geriau suprasti jų reikšmę.
Aspektas | SEO (Search Engine Optimization) | AEO (Answer Engine Optimization) | GEO (Generative Engine Optimization) |
Tikslas | Pagerinti svetainės matomumą paieškos sistemose | Optimizuoti turinį, kad jis būtų pateikiamas kaip atsakymas (pvz., „featured snippet“) | Optimizuoti turinį, kad jis būtų integruotas į generatyvinius atsakymus (pvz., ChatGPT, Gemini) |
Fokusas | Raktiniai žodžiai, nuorodos, turinys, techniniai aspektai | Klausimų/atsakymų struktūra, semantinis turinys | Kontekstas, semantika, šaltinių patikimumas |
Naudojamos platformos | Google, Bing, Yahoo ir kt. | Google (ypač „People Also Ask“, „Featured Snippets“) | AI modeliai: ChatGPT, Perplexity, Gemini, Claude |
Technikos | On-page SEO, off-page SEO, techninis SEO | Schema.org markup, semantiniai žymėjimai, FAQ | Prompt engineering, semantinė analizė, konteksto aiškumas |
Rezultatas | Aukštesnė pozicija paieškos rezultatuose | Buvimas atsakyme virš paieškos rezultatų (SERP) | Buvimas AI atsakyme, rekomendacijose, generatyviniuose rezultatuose |
Get an offer
Contact by phone +370 646 30700, or fill in the request below