Pateikite kokybišką turinį ir siūlykite kokybiškas paslaugas

Turinio optimizavimas

Pateikite kokybišką turinį ir siūlykite kokybiškas paslaugas

Įdomios svetainės pačios natūraliai padidins lankytojų ir paieškos sistemų pripažinimą

Patrauklus ir naudingas svetainės turinys ko gero daro didesnę teigiamą įtaką Jūsų svetainei nei bet kurie kiti vardijami faktoriai. Lankytojai matydami gerą turinį (šaltinį) jį atpažįsta ir atitinkamai įvertina bei nori į jį nukreipti ir kitus vartotojus. Nukreipti gali per tinklaraščių įrašus (angl. blog posts), socialinės žiniasklaidos paslaugas (per socialinius tinklus), el. paštu, palikdami žinutes forumuose bei kitais būdais. Organiški arba iš lūpų į lūpas sklindantys gandai padeda sukurti Jūsų svetainės reputaciją tiek lankytojų akyse, tiek ir Google'o ir tai labai retai įvyksta be gero, kokybiško turinio.

Numatykite skiriamuosius vartotojų suvokimo požymius apie Jūsų turinio tematiką ir pasiūlykite jiems unikalų, išskirtinį turinį

Pagalvokite apie tai, kokius žodžius naudotų potencialūs lankytojai norėdami surasti Jūsų svetainės turinį. Naudotojai, kurie gerai išmano ieškomą dalyką, paieškos užklausose naudoja įvairesnius raktažodžius nei tie naudotojai, kurie toje pačioje temoje turi mažiau žinių ir patirties. Pavyzdžiui, senas beisbolo gerbėjas gali ieškoti „National League Championship Series“ (liet. Nacionalinės lygos čempionato serijų), paieškos laukelyje suvesdamas užklausą — „NLCS“ (užklausą pagal akronimą). O tuo tarpu naujas beisbolo gerbėjas gali naudoti bendresnę užklausą — „beisbolo atkrintamosios“ (angl. baseball playoffs). Numatant šiuos ieškotojų užklausų skirtumus ir panaudojant juos savo turinyje (pavartojant įvairius raktažodžius, raktažodines frazes ir jų mišinius) — gausite teigiamus rezultatus. „Google AdWords“ pateikia parankų raktažodžių įrankį, kuris padeda atrasti naujas raktažodžių variacijas ir pamatyti apytiksles raktažodžių paieškų apimtis. Be to, „Google Webmaster“ įrankis pateikia populiariausias paieškų užklausas, pagal kurias SERP pasirodo Jūsų svetainė, ir tas paieškų užklausas, kurios į Jūsų svetainę atveda daugiausia lankytojų.

Pagalvokite, galbūt galite pasiūlyti naują, naudingą paslaugą, tokią, kokios nesiūlo jokia kita svetainė. Taip pat galite parašyti originalų (mokslinį, statistinį) tyrimą, pranešti karštą naujieną, maksimaliai padidinti unikalių lankytojų bazę. Kai kurios svetainės gali pritrūkti išteklių ar žinių norėdamos atlikti šiuos turinio optimizavimo veiksmus.

Geriausia praktika

Turinio ir paslaugų gerinimas turėtų būti prioritetas nepriklausomai nuo svetainės tipo.

Rašykite lengvai skaitomus tekstus

Lankytojams patinka gerai parašyti ir lengvai sekami tekstai.

Ko derėtų vengti?

  • Nerūpestingai parašytų, netvarkingų tekstų su daugybe rašybos ir gramatikos klaidų;
  • Tekstų patalpintų paveikslėliuose vietoje įprasto tekstinio turinio. Lankytojai gali norėti Jūsų svetainės turinį nukopijuoti ir įklijuoti, be to paieškos sistemos negali nuskaityti teksto esančio paveikslėlyje.

Organizuotai laikykitės puslapio temos

Visada naudinga organizuoti turinį taip, kad lankytojui būtų aišku kur vienokio turinio tema prasideda, o kur baigiasi. Logiškai išskaidytas turinys į grupes, skyrius ir temas (kategorijas, subkategorijas) lankytojui leidžia greičiau rasti turinį, kurio jam reikia.

Ko derėtų vengti?

  • Didelių teksto kiekių kėlimas į įvairias padrikas temas, puslapyje nenaudojant paragrafų, antraščių, paantraščių, išdėstymo atskyrimų, punktavimo ir pan.

Kurkite naują, unikalų turinį

Naujas turinys ne tik išlaikys esamą lankytojų bazę (jie norės sugrįžti vėl ir vėl), bet ir pritrauks naujų lankytojų.

Ko derėtų vengti?

  • Perrašyto esamo turinio ir juo labiau — kopijuoto iš kitų šaltinių. Toks turinys lankytojui bus mažai naudingas;
  • Pasikartojančių (kopijuotų, dubliuotų) ar labai panašių tekstų pasikartojančių visoje Jūsų svetainėje. Skaitykite plačiau apie kopijuotą turinį.

Kurkite turinį visų pirma — lankytojams, o ne paieškos sistemoms

Paprastai teigiamus rezultatus atneša svetainės projektavimas pagal lankytojų poreikius ir lengvas svetainės prieinamumas paieškos sistemoms.

Ko derėtų vengti?

  • Didelio kiekio bereikalingų, lankytojus erzinančių, beprasmiškų raktažodžių skirtų Google'ui;
  • Mažai naudos lankytojams teikiančių teksto blokų, kuriuose gausiai naudojami žodžiai su rašybos klaidomis, skirti pasiekti šį puslapį pagal gramatiškai neteisingas užklausas;
  • Apgaulingai nuo lankytojų paslėptų tekstų, kurie rodomi paieškos sistemoms.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines