Naršymas Jūsų svetainėje

Navigacija labai svarbi paieškos varikliams

Interneto svetainės navigacija padeda greitai rasti turinį, kurio ieško ieškotojas. Tai taip pat gali padėti paieškos varikliams suprasti, koks turinys, anot interneto svetainės valdytojo, yra svarbus. Nors „Google“ paieškos rezultatuose pateikiami tik vieno puslapio lygio rezultatai, jam patinka turėti suvokimą, kokios svarbos vaidmuo tam puslapiui tenka visos svetainės kontekste.

Planuokite savo svetainės navigaciją remdamiesi pagrindiniu (tituliniu) puslapiu

Visos interneto svetainės turi pagrindinį, „šakninį“ puslapį (angl. homepage arba root page), kuris paprastai yra lankomiausias puslapis visoje svetainėje. Jame prasideda daugumos lankytojų navigacija.
Taigi, visų pirma, svarbu pasidaryti planą, kurio pagalba lankytojai iš pagrindinio puslapio nusigaus į puslapį su konkretesne informacija. Tai yra itin aktualu didelių apimčių svetainėms, kurios turi daug kategorijų, sub-kategorijų ir prekių puslapių. Tačiau tai dar nereiškia, kad nedidelės apimties svetainės neturi turėti navigacijos. Net ir mažose svetainėse kiekvienas puslapis turi turėti aiškią vietą vidinėje nuorodų struktūroje.

Prieš kurdami teminį aukštesniosios kategorijos puslapį, pagalvokite, ar prasminga jį kurti ir aprašinėti susijusius puslapius bei ar turite pakankamai gilesnių puslapių apie konkrečią temą, pvz.: pagrindinis puslapis > susijusių temų sąrašas (kategorija) > konkreti tema. O galbūt turite šimtus skirtingų produktų puslapių, kuriuos reikia klasifikuoti išskirstant į kelis kategorijų ir sub-kategorijų puslapius?

Naršymo patogumo užtikrinimas lankytojui, vadovaujantis lankytojo keliu

Lankytojo kelias (angl. breadcrumb) – tai vidinių nuorodų eilutė puslapio viršuje arba apačioje, kuri leidžia lankytojams greitai ir patogiai naviguoti svetainėje, grįžti į ankstesnį skyrių ar pagrindinį puslapį (angl. homepage). Paprastai lankytojo kelias yra sudaromas pateikiant nuorodą į pagrindinį puslapį (titulinį), tada (iš kairės į dešinę) kategorijos (susijusių temų sąrašo) nuoroda, tuomet sub-kategorijos vidinė nuoroda ir galiausiai, dešiniausiai pateikiama konkrečios temos puslapio nuoroda. Tokiu būdu yra atvaizduojamas visas lankytojo nueitas kelias.

Sudarykite galimybę URL adreso daliai būti pašalintai

Apgalvokite kas atsitinka kai lankytojai pašalina dalį Jūsų URL adreso. Kai kurie lankytojai tada gali naršyti Jūsų svetainėje keistais būdais arba apskritai nepasiekti pageidaujamo turinio, todėl turėtumėte tai numatyti. Pavyzdžiui, vietoj to, kad naudotųsi lankytojo kelio nuorodomis, kai kurie lankytojai, tikėdamiesi rasti bendresnį turinį, gali ištrinti dalį URL adreso. Naudotojas gali lankyti štai tokį puslapį https://blog.hubspot.com/marketing/blog-search-engine-optimization, tuomet ištrinti URL pabaigą ir mėginti nukeliauti į bendresnės informacijos puslapį, – https://blog.hubspot.com/marketing/, kuriame būtų konkrečiai aprašyta marketingo sritis. Ar Jūsų svetainė paruošta tokioje situacijoje parodyti reikiamą turinį, ar ji vartotojui pateiks „404 page not found“ (liet. puslapis nerastas) klaidą? O kas nutiktų jei dar sutrumpintume URL adresą norėdami bendresnės informacijos?

Parenkite du svetainės žemėlapius (angl. sitemaps): vieną – vartotojams, o kitą – paieškos sistemoms
Svetainės žemėlapis – tai paprastas Jūsų svetainės puslapis, kuriame pateikiama svetainės struktūra ir paprastai tą struktūrą sudaro hierarchinis visų svetainės puslapių sąrašas. Vartotojai gali apsilankyti šiame puslapyje jei jiems kyla problemų ieškant konkretaus puslapio. Nors paieškos varikliai, indeksuodami visą svetainės apimtį, taip pat apsilankys šiame svetainės žemėlapio puslapyje, tačiau jis labiausiai skirtas gyviems lankytojams – žmonėms.

XML svetainės žemėlapio failas (angl. XML Sitemap file) padeda „Google“ lengviau atrasti visus Jūsų svetainės puslapius. Šį failą galite pateikti per „Google Webmaster“ įrankį (kitaip – Google Search Console). Naudojant XML svetainės žemėlapio failą taip pat galima nurodyti „Google“, kuri domeno URL versija yra pagrindinė (angl. canonical), pvz., http://brandonsbaseballcards.com/ ar http:// www.brandonsbaseballcards.com/. Tačiau šis būdas negarantuoja norimo rezultato šimtu procentų. Plačiau apie pageidaujamą domeną. „Google“, siekdamas pagelbėti kiekvienam, kuriančiam savo svetainės žemėlapio failą, padėjo sukurti atviro kodo svetainės žemėlapio generatorių (angl. Sitemap Generator Script). Norėdami sužinoti daugiau apie svetainės žemėlapį „Google'ui“, apsilankykite žiniatinklio valdytojo pagalbos centre (angl. Webmaster Help Center), kuris pateikia naudingą vadovą apie tinklalapio struktūros sudarymo failą.

Geriausia praktika

Sukurkite natūraliai išsidėsčiusią hierarchiją

Padarykite taip, kad lankytojas Jūsų svetainėje galėtų paprasčiausiu būdu nukeliauti iš bendrojo turinio į konkretesnį turinį, kurio jam ir reikia. Pridėkite navigacijos puslapius kai tai prasminga ir efektyviai įsiliekite vidinėje nuorodų struktūroje.

Ko derėtų vengti?

  • Sudėtingų vidinių nuorodų tinklų, pvz., nuorodomis susiejant kiekvieną puslapį, kai kiekvienas puslapis turi nuorodą į kiekvieną puslapį (tai gali klaidinti lankytoją).
  • Turinio išskirstymo, išskaidymo tam, kad būtų gauta kuo daugiau paspaudimų.

Daugiausiai naudokite tekstinę navigaciją

Kontroliuojant didžiąją dalį navigacijos iš puslapio į puslapį, naudokite tekstines nuorodas, tai padeda paieškos sistemoms nuskaityti Jūsų svetainę ir ją geriau suprasti. Didelė dalis svetainės lankytojų taip pat į šį metodą žiūri palankiau nei į kitus. Na, o ypač tie lankytojai, kurie naudojasi tokiais prietaisais, kurie gali būti nepritaikyti Flash arba JavaScript nuskaitymui.

Ko derėtų vengti?

  • Navigacijos pagrįstos tik išsiskleidžiančiais meniu (angl. drop-down menu) ir nuorodomis ant paveikslėlių bei animacijos. Kai kurios paieškos sistemos geba aptikti ir nuskaityti tokias svetainės nuorodas, tačiau jei lankytojas gali visą svetainės turinį pasiekti per įprastas tekstines nuorodas, tai pagerins Jūsų svetainės prieinamumą. Skaitykite plačiau apie tai, kaip „Google“ susidoroja su ne tekstiniais failais.
    Planuojant svetainės vidinių nuorodų struktūrą, derėtų apsvarstyti geriausius būdus, kurie padės lankytojui lengvai naviguoti svetainės viduje.

Patalpinkite savo svetainėje HTML svetainės žemėlapio puslapį ir naudokite XML svetainės žemėlapio failą

Paprastas svetainės žemėlapio puslapis su nuorodomis į visus vidinius puslapius, ar bent į visus svarbiausius (jei svetainė turi šimtus ar tūkstančius puslapių), gali būti naudingas. Sukurtas XML svetainės žemėlapio failas padeda užtikrinti, kad paieškos sistemos atrastų visus Jūsų svetainės puslapius.

Ko derėtų vengti?

  • Neleiskite svetainės žemėlapiui pasenti, atnaujinkite savo HTML svetainės žemėlapio puslapį, kad jame nefigūruotų nebeveikiančios nuorodos.
  • Nekurkite HTML svetainės žemėlapių, kuriuose paprasčiausiai pateiktas neorganizuotas, nerūšiuotas visų puslapių sąrašas. Sugrupuokite puslapius hierarchine tvarka pvz., pagal temą.

Paverskite 404 puslapius naudingais

Deja, bet kartais nutinka taip, kad vartotojai ateis į Jūsų svetainės puslapius, kurie neegzistuoja, o to priežastimi gali tapti neveikianti nuoroda arba neteisingai parašytas URL adresas. Kaip 404 puslapius paversti naudingais? 404 puslapius reikia paversti veikiančiais, tai padeda pagerinti lankytojų patirtį. Jūsų 404 puslapiai turėtų būti nukreipiami į pagrindinį puslapį (angl. homepage) arba į populiarius ar susijusio turinio puslapius. „Google“ paruošė 404 valdiklį, kurį galite įdėti į savo 404 puslapį tam, kad galėtumėte automatiškai jį užpildyti naudingomis funkcijomis. Taip pat galite naudotis „Google“ svetainės valdytojo įrankiu (angl. Google Webmaster Tool) tam, kad rastumėte šaltinius iš kurių pateikiami neegzistuojantys puslapiai.

Ko derėtų vengti?

  • Paieškos sistemų suindeksuojamų 404 puslapių. Įsitikinkite, kad Jūsų interneto serveris yra sukonfigūruotas taip, kad neegzistuojantiems puslapiams pateiktų 404 HTTP būsenos kodą.
  • Miglotų žinučių – „Puslapis nerastas“, „404“ – pateikimo ar apskritai jokio puslapio nepateikimo, įskaitant ir „404“.
  • Tokio 404 puslapio dizaino, kuris visiškai nesuderinamas su visa Jūsų svetaine.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines