Išnaudokite meta aprašymo (angl. meta description) galimybes

SEO pagrindai

Išnaudokite meta aprašymo (angl. meta description) galimybes

Santraukos (angl. descriptions) gali būti apibrėžiamos kiekvienam puslapiui atskirai

Puslapio aprašymo (angl. meta description) meta žyma suteikia Google, ir kitoms paieškos sistemoms, santrauką apie puslapio turinį. Kadangi puslapio meta pavadinimas (meta title, meta tag) gali būti frazė, sudaryta iš kelių žodžių, tai puslapio meta aprašymas (meta description, meta tag) gali būti sakinio ar dviejų sakinių ilgio ar net trumpa pastraipa. Google žiniatinklio valdytojo įrankiai (angl. Google Webmaster Tools) pateikia patogią turinio analizės sekciją, kurioje yra informacija apie puslapių turinio santraukų (meta description) meta žymas: ar santraukos ne per trumpos, ar ne per ilgos, taip pat ar pernelyg dažnai nesikartoja ta pati informacija (dubliuoto turinio sekcijoje taip pat yra rodomos ir besikartojančios <title> žymos). Puslapio meta aprašymo žyma (<meta name="description"), kaip ir <title> žyma, yra įrašoma HTML dokumento <head> žymoje.

Kuo naudingos aprašymų meta žymės?

Aprašymai (meta descriptions, meta tags) yra svarbūs, nes Google juos GALĖTŲ panaudoti kaip puslapių turinio fragmentus. Atkreipkite dėmesį į tai, kad mes sakome „GALĖTŲ“, nes Google gali pasirinkti rezultatuose pateikti ne meta aprašymą, o atitinkamą, puslapyje matomą, teksto dalį, kuri puikiai atitinka vartotojo užklausą. Arba, jeigu Jūsų svetainė yra pateikiama atviro katalogo projekte, tuomet Google gali naudoti svetainės aprašymą iš atviro katalogo projekto (angl. Open Directory Project) (sužinokite ką reikia daryti, kad paieškos sistemos rezultatuose nepateiktų ODP (Open Directory Project) duomenų). Meta aprašymai kiekvienam puslapiui atskirai visada yra gera praktika — jei Google tekste negali rasti užklausą atitinkančio fragmento, tuomet rezultate pateikia meta aprašymą. Žiniatinklio valdytojo centrinis tinklaraštis (angl. The Webmaster Central Blog) turi informatyvų pranešimą apie tai, kaip galite patobulinti fragmentus (angl. snippets) su geresniais meta aprašymais (meta tags).

Žodžiai esantys fragmente (snippet) yra paryškinami tuomet, kai jie atitinka vartotojo užklausoje įrašytus žodžius. Tokiu būdu vartotojas mato, kad puslapio turinyje yra tai, ko jis ieško.

Tiksliai apibendrinkite puslapio turinį

Sukurkite aprašymą taip, kad jis būtų ir informatyvus, ir sudomintų vartotoją, pamačiusį Jūsų svetainės puslapio fragmentą (snippet) paieškos rezultatų puslapyje.

Ko derėtų vengti?

  • Meta aprašymų, kurie visiškai nesusiję su puslapyje pateikiamu turiniu;
  • Bendrųjų meta aprašymų, tokių kaip „Tai yra interneto puslapis“ arba „Tinklapis apie beisbolo korteles“;
  • Meta aprašymų, kuriuose išvardinti raktažodžiai be jokios vientisos prasmės ir derančių linksnių;
  • Viso puslapio turinio kopijavimo į meta aprašymą.

Naudokite unikalius meta aprašymus kiekviename iš puslapių

Unikalūs svetainės puslapių meta aprašymai padeda tiek vartotojui, tiek Google paieškos sistemai, ypač tose paieškose, kuriose vartotojams gali būti pateikiami keli Jūsų svetainės puslapiai (pavyzdžiui tokios užklausos kaip „site: operator“). Jeigu Jūsų svetainė turi tūkstančius ar net milijonus puslapių, tuomet rankomis rašyti meta aprašymus tikriausiai yra neįgyvendinama idėja. Tokiu atveju, Jūs galite automatiškai generuoti meta aprašymus remiantis puslapių turiniu.

Ko derėtų vengti?

  • Derėtų vengti vieno ir to paties meta aprašymo (meta description, description meta tag) naudojimo visuose svetainės puslapiuose ar šabloninio meta aprašymo taikymo didelei puslapių grupei ar kategorijai.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines