Google Ads Biblija – viskas, kas svarbiausia: nuo pagrindų iki smulkiausių detalių

Google reklama – turbūt ta tema, kuri labiausiai arba bene labiausiai domina internete verslą kuriančius žmones. Dabar Google Ads yra vienas iš svarbiausių įrankių, kurį naudojant galima didinti sėkmę internete. Tiek augančiam verslui, tiek lyderiams svarbu integruoti tai į savo veiklą bei iš jos pasiimti maksimumą.

Tačiau tik pradedantiems savo kelią arba norintiems žinias atšviežinti gali būti sunku rasti visą svarbiausią informaciją vienoje vietoje. Tam parengėme gidą, kurį pavadinome Google Ads Biblija. Čia apžvelgsime pagrindus, atsakysime į dažniausiai užduodamus klausimus, pateiksime profesionalias įžvalgas bei atliksime kitą labai svarbų darbą – palyginsime Google Ads naudojimą su profesionaliomis SEO paslaugomis.

Kas yra Google Ads?

Atsakymas į klausimą „Google Ads – kas tai?“ gali būti pakankamai konkretus.

Google Ads yra specialus įrankis, leidžiantis reklamuotis Google paieškos puslapiuose bei visoje Google ekosistemoje (pvz., per Google Maps, Google Shopping ir kt.).

Šis įrankis suteikia beveik neribotą laisvę tobulinti, keisti, koreguoti ir publikuoti reklamas. Pats naudotojas renkasi reklamuojamus raktinius žodžius, gali keisti reklamos turinį ir pasirinkti jos sklaidos ypatumus (kur reklamuosite, kam reklamuosite ir t.t.).

Tinkamai naudojama Google Ads reklama leidžia:

  •   Sulaukti daugiau apsilankymų svetainėje;
  •   Sulaukti daugiau skambučių;
  •   Būti matomiems paieškos puslapio viršuje;
  •   Matyti tikslius statistinius duomenis apie reklamos efektyvumą.

Kiek efektyvi yra Google Ads?

Nors Google Ads yra bene populiariausia skaitmeninės reklamos platforma, žymiai aktualiau žinoti, kiek ji efektyvi, tiesa?

Remiantis Social Shepherd analize visame pasaulyje jai priklauso ~84% paieškos variklių rinkos. Tiek procentų žmonių internete kažko ieško būtent per Google.

Apie 63 % Google naudotojų yra spaudę ant Google Ads reklamos, vidutinis CTR yra ~2%, o Google Ads reklamų vidutinė konversija yra ~4,5 %. Tai – puikūs rodikliai rodantys, kad bent jau pasiekus vidurkį jūsų verslui tikrai įmanoma sėkmingai išnaudoti šią platformą. Na, o jeigu turite profesionalius partnerius – su jūsų projektu dirba Google Ads specialistas, rezultatai tikrai gali būti ir geresni.

Kur gali būti rodomos Google Ads?

Nors Google Ads yra vienas įrankis, per jį sukurtos bei valdomos reklamos gali būti rodomos labai įvairiose terpėse bei vietose.

Paieškos puslapyje – Google reklama gali pasirodyti kaip sponsored tipo rezultatas paieškos puslapyje (SERP). Jis išsiskiria iš organiškai rodomų ir gali būti tiek puslapio viršuje, tiek apačioje.

Google Display Network (GDN) tinkle – GDN yra tinklas, kuriam priklauso net 200 milijonų internetinių lokacijų (puslapių, programėlių ir ne tik), kur gali būti rodomos banner ar panašaus tipo, vaizdinės Google reklamos. Jeigu interneto puslapis turi Google Ads integraciją, tam skirtame laukelyje gali būti rodoma jūsų verslo reklama. Tokią reklamą galite lengvai pastebėti naujienų portaluose, blog tipo puslapiuose ir ne tik.

Per YouTube – vaizdo įrašų talpinimo ir transliavimo platforma YouTube dabar rodo reklamas prieš kiekvieną monetizuotą vaizdo įrašą visiems vartotojams, kurie neturi Premium narystės. Tai irgi valdoma per Google Ads.

Mobiliosiose programėlėse bei žaidimuose – jeigu jūsų mobili programėlė turi partnerystę su Google, įvairiose jos vietose galite rodyti skirtingo tipo reklamas. Jas ypač lengva pastebėti žaidimuose.

Per kitas Google ekosistemos platformas – Google Maps, Gmail ir Google Shopping yra geriausi pavyzdžiai, kur efektyviai veikia Google reklama.

  •   Gmail – tai bus pasiūlymai ir informaciniai pranešimai Promotions arba Social skiltyse vartotojo el. pašto dėžutėje.
  •   Google Maps – reklama rodoma žemėlapyje po to, kai naudotojas pasinaudoja paieškos funkcija. Dabar tai – bene labiausiai auganti Google reklamos sritis, besiplečianti sparčiau net už paprastas paieškas per mobiliuosius įrenginius.
  •   Google Shopping – įdomiausia tai, kad iš visos statistikos, susijusios su Google reklamoms, net 60 % paspaudimų tenka būtent Google Shopping reklamoms. Šios reklamos rodomos tarp listinguojamų produktų Shopping skiltyje.

Taigi, kaip matote, Google reklama gali būti matoma daugybėje kanalų. Kurį geriausiai rinktis jums? Dažniausiai tai bus bent kelių sprendimų derinys. Prieš priimant sprendimą reikėtų išbandyti visus kanalus, palyginti jų efektyvumą, atsiperkamumą bei gauti ekspertų rekomendacijas.

 Google Ads

Kas matys mano reklamą per Google?

Tai pasirenkate jūs patys, o Google, naudodami savo turimą informaciją, stengsis parodyti vartotojams, kurie kuo tiksliau atitinka jūsų keliamus kriterijus.

Google Ads specialistas gali nustatyti tai, jog reklama būtų rodoma naudotojams:

  •   Pagal amžių ir lytį;
  •   Pagal gyvenamąją vietą;
  •   Pagal pomėgius, interesus bei paieškos frazes;
  •   Pakartotinai apsilankantiems puslapyje arba pagal panašią naršymo istoriją;
  •   Tik jūsų pasirinktuose GDN puslapiuose.

Tinkamas auditorijos parinkimas (angl. targeting) – be galo svarbi sėkmingos reklamos kampanijos dalis. Daugiau apie targetinimo svarbą bei naudą, pačių Google atstovų žodžiais galite paskaityti čia - https://support.google.com/google-ads/answer/1704368.

Ką verta žinoti apie GDN reklamą ir kaip ji veikia?

Ekspertų nuomone, GDN verta pasitelkti tada, kai:

  •   Norite didinti prekės ženklo žinomumą;
  •   Siekiate padėti priimti sprendimą pirkti dar neapsisprendusiems vartotojams;
  •   Turite labai aiškią viziją dėl savo auditorijos.

Google Display Network, vizualias reklamas galima kurti ir per pačią Google Ads platformą (tauposi laikas), tačiau tam, kad būtų geras rezultatas, vis tiek reikės nemažai investicijų bei duomenų analizės.

Vidutinis GDN CTR yra vos apie 0,46 %, tačiau reikėtų nepamiršti, kad čia jūsų taikinys yra vartotojai, kurie galbūt visiškai nieko apie jus nežino.

Tačiau tai, kad čia galima labai tiksliai parinkti auditoriją bei rodyti vizualias reklamas net ~200 milijonų lokacijų turėtų būti verta apsvarstymo, kaip minimum. Na, o turintiems lėšų, galbūt verta ir pamėginti tokių reklamų kampaniją.

Kiek verta išleisti Google reklamai?

Daug atsakymo ieškoti nereikia. Jį pateikia pats Google.

Pasak jo, smulkiam verslui arba pradedantiesiems turėtų pakakti 10-50 EUR išlaidų per dieną arba 300 – 1500 EUR per mėnesį.

Visgi tai – labai preliminarūs skaičiai. Jums gali pakakti 5 eurų per dieną rezultatui gauti, o labai konkurencingoje nišoje, dideliam verslui gali reikėti išleisti dešimtis, jeigu ne šimtus tūkstančių. Kadangi skiriasi pati Google reklamos kaina (už paspaudimą, už parodymą...), naudinga žinoti bendrą statistiką.

Vidutinis Google Ads CPC – $1- $2

Vidutinis konversijos reitingas per Google Ads – 5%

Remiantis šia informacija galite kelti sau tikslus bei apsiskaičiuoti preliminarias išlaidas, kurių reikėtų.

Kodėl mano Google reklama neduoda gerų rezultatų?

Gali būti ir taip, jog Google reklama neduoda norimų (gerų rezultatų). Kodėl taip yra – atsakymų gali būti daug. Vien ServiceBell blog‘as nurodo bent 7 svarbias priežastis, kas lemia prastą Google Ads rezultatą.

  1. Nurodytas landing page‘as neatitinka reklamos turinio;
  2. Jūsų landing page dizainas nėra pritaikytas konversijoms;
  3. Jūs nenaudojate Ad assets (extensions);
  4. Nenaudojate geotargeting – auditorijos atrinkimo pagal lokaciją;
  5. Jūsų biudžetas per mažas;
  6. Jūs negalvojate apie paieškos tikslus (angl. search intent);
  7. Naudojate netinkamus raktažodžius.

Prisiminkite, kad jūsų problema gali būti šiame sąraše ir nenurodyta. Tiksliau pasakyti galėtų atvejį išnagrinėjęs bei įvertinęs Google Ads specialistas.

Kaip išjungti Google reklamą?

Jeigu reikia padaryti pauzę, nutraukiate veiklą arba nenorite leisti pinigų neefektyviai reklamai bei ruošiatės ją patikėti profesionalams, bus aktualu žinoti, kaip išjungti Google reklamą.

Tai galima padaryti vos per kelias minutes.

  1. Pasirinkite ar norite padaryti pauzę kampanijai ar visiškai ją pašalinti/sustabdyti.
  2. Atsidarykite Campaigns sekciją savo Google Ads platformoje.
  3. Pasirinkite aktualią kampaniją bei spauskite Pause, jeigu norite sustabdyti laikinai.
  4. Spauskite Remove, jeigu norite kampaniją visiškai pašalinti.

Išsamų Google gidą apie reklamų išjungimą rasite ir čia - https://support.google.com/google-ads/answer/2404259?hl=en.

Geriau Google Ads rūpintis pačiam ar kreiptis į profesionalus?

Visada reikėtų pasverti, ar jūsų pačių indėlis duotų daugiau naudos nei profesionalios Google Ads paslaugos bei kiek laiko jums patiems reikėtų išleisti, norint ne tik paleisti sėkmingą kampaniją, tačiau ją ir valdyti.

Kodėl verta Google Ads rūpintis pačiam?

  •   Visą informaciją valdote ir sprendimus priimate patys;
  •   Tobulinate ir gilinate praktines žinias;
  •   Visada turite naujausias įžvalgas apie savo verslą;
  •   Galite išmėginti visas idėjas labai greitai.

Kodėl verta Google Ads patikėti profesionalams?

  •   Jūsų laikas gali būti panaudojamas kitur, kur to labiau reikia;
  •   Už jus darbą visada atlieka profesionalas specialistas;
  •   Parenkama jūsų projektui tinkama bidding strategija, nustatomos tikslinės auditorijos, parenkami reklamų formatai;
  •   Galima gauti ataskaitas apie rezultatus;
  •   Ekspertai stebi pasikeitimus bei į juos reaguoja.

Tai kaip daryti geriau?

Turbūt 9 kartus iš 10 labiau apsimoka šį darbą patikėti profesionalams. Grąža, nauda ir sutaupytas laikas leis orientuotis į svarbiausias verslo sritis bei daug greičiau duos vaisių. Nebent esate super žingeidūs šioje srityje arba patys esate nusimanantys bei norite viską daryti savaip ir negailite laiko bei galite prisiimti tokią riziką – tada verčiau Google Ads valdyti patiems.

Google Ads

YouTube ar Google paieškos reklama?

YouTube reklama pasiekia maždaug 48,8% arba beveik pusę VISŲ INTERNETO NAUDOTOJŲ. Galima pasakyti Oho!! ir iš karto šokti į šį traukinį ir tik jau gerokai su juo pravažiavus pamatyti, kad tai – visai ne jūsų maršrutas.

Apie YouTube reklamas svarbu žinoti tai:

  •   Jos apie 9% labiau matomos tarp vyriškos auditorijos;
  •   Daugiausiai reklamų kūrėjai čia orientuojasi į 25-34 m. amžiaus vyrus;
  •   Jeigu kuriama vaizdo reklama internetui, apie 60 - 66 % jų leidžiama tik į YouTube.

Taigi, jeigu jūsų tikslinė auditorija jauni vyrai, čia gali būti jūsų aukso gysla. Tačiau tuo pat metu, efektyvias YouTube reklamas kurti yra brangus ir ilgas procesas. Tam, kad vaizdo įrašas būtų įtraukiantis, jis turi būti aukštos kokybės, rišlus, neįkyrus, turėti garsą ir atitikti daugiau kriterijų. Tačiau turime pripažinti, ši reklama gali būti įsimintina, sukelti daugiau emocijų bei reakcijų iš naudotojo

Iš kitos pusės, Google paieškos reklama leis jums tiksliai griebti jautį už ragų su vartotojais, kurie ieško kažko specifiško bei tikslaus. Skelbimai bus rodomi tiesiogiai paieškos rezultatuose, orientuojantis į naudotojus, kurie aktyviai kažko ieško. Tai gali padidinti konversijų rodiklius ir matomumą tarp labai įvairių demografijų. Be to, sukurti reklamą bus daug pigiau.

SEO vs Google reklama

Norint geriausių rezultatų ir augimo savo verslui, vien tik Google reklamos gali nepakakti. Tam reikia visavertės bei tinkamai suplanuotos SEO strategijos. SEO arba optimizacija paieškos varikliams apima ne tik Google reklamą, bet ir daug susijusių ar panašių veiksmų, kurie leidžia verslui tapti pastebimesniam internete bei turėti geresnius rezultatus.

Nors Google reklama gali duoti greitą rezultatą, SEO yra tvaresnis sprendimas, kuris teikia ilgalaikę naudą. Tinkamo išpildymo pagalba, dar geresnis rezultatas su SEO gali būti pasiektas net su mažesnėmis išlaidomis nei analogiška nauda iš Google Ads. Tad, nors SEO reikalauja laiko ir kantrybės, jo poveikis yra toli siekiantis.

Investuoti į SEO reiškia gerinti svetainės matomumą organinės paieškos rezultatuose. Tai pasiekiama per:

  •   Raktinių žodžių atrinkimą;
  •   Patobulinant svetainės struktūrą;
  •   Kuriant aukštos kokybės turinį vidiniam bei išoriniam publikavimui;
  •   Kuriant atgalines nuorodas.

Efektyvus SEO padeda laikui bėgant pagerinti beveik bet kokios svetainės pozicijas. Be to, tas pozicijas pasiekus, jas išlaikyti galima paprasčiau nei yra su jų pasiekimu. Negana to, SEO leidžia geriau orientuotis į konkrečius auditorijos segmentus ir gali pagerinti bendrą naudotojų patirtį, todėl padidėja konversijų skaičius ir klientų išlaikymas.

Norint išnaudoti visas SEO galimybes, rekomenduojame jau dabar kreiptis į SEO specialistus, pavyzdžiui, Market Rats. Įsigilinę į jūsų poreikius pasiūlysime strategiškai naudingus sprendimus, kurie padės verslui būti matomam bei augti skaitmeninėje erdvėje.