Kartais e. komercijos projektų savininkai mėgina patys „daryti SEO“ arba tiesiog samdo įmonės viduje pardavimų vadybininką ir tikisi, kad jis įmonei atves pakankamą kiekį klientų, kad įmonė gyvuotų pelningai. Jei Jūsų tikslinė auditorija – internetu besinaudojantys asmenys, o siūlomas produktas ar paslauga turi paklausą internete, tuomet Jums verta samdyti SEO specialistus iš šalies (jie žino ką daro ir all in all samdyti SEO specialistą ar SEO įmonę labiau apsimoka nei turėti SEO srityje nekvalifikuotą žmogų įmonės viduje). Internete netrūksta informacijos apie tinklalapių optimizaciją, ja vadovaujantis be abejo galima savarankiškai atlikti elementarius SEO veiksmus, kurie duos mažesnius ar didesnius teigiamus pokyčius. Tačiau, kartais praleidžiama svarbi detalė – e. komercijos projektų optimizacija yra kur kas sudėtingesnis procesas nei nedidelės apimties informacinių ar paslaugų svetainių optimizacija. Kyla klausimas ar nepervertinate savo internetinių SEO žinių ir ar jų pakaks, kad pritrauktumėte į svetainę pakankamai didelį lankytojų srautą, kuris būtų linkęs konvertuotis?

Jei Jūsų verslo sėkmė nepriklauso nuo elektroninės parduotuvės našumo ir norite šiek tiek pasigerinti situaciją „Google“ paieškos rezultatuose – pakaks pasinaudoti SEO gidu žaliems. Tačiau, jei siekiate uždirbti iš interneto ir tapti lyderiais SERP'e, o konkuruojate su SEO specialistais – Jums neabejotinai reikia SEO specialisto.
Šiuolaikinis SEO – kur kas daugiau nei raktažodžiai ir atgalinės nuorodos, tai dinamiška internetinė reklama, kurios veiksmingumas slypi pačiame principe: didelę konversijos tikimybę turintis vartotojas čia pats ieško reklamos (dažnai net nesuvokdamas, kad tai reklama).

SEO specialistas internete tiria ir analizuoja tendencijas bei laiko patvirtintas praktikas tam, kad galėtų išplėtoti ir įgyvendinti SEO strategijas, kurios pagerina paieškos rezultatus. Vieni pagrindinių SEO specialisto tikslų, dirbant su e. komercijos projektu:

  • padidinti elektroninės parduotuvės lankytojų iš paieškos sistemų srautą ir pagerinti konversijų procentą;
  • pagerinti optimizuojamo e. komercijos projekto lankytojų ir apskritai paieškos sistemų naudotojų patirtį;
  • veikti pagal paieškos sistemų gaires, nes tik tokiu būdu galima pasiekti stabilių, ilgalaikių rezultatų.

Kaip jau minėta, SEO yra dinamiškas reikalas, paieškos varikliai nuolat atsinaujina, taigi SEO specialistai privalo sekti naujienas, tačiau nereikia to daryti aklai. Kvalifikuotas specialistas geba identifikuoti kurios naujienos / algoritmų pakeitimai reikalauja atitinkamos reakcijos, o kurios ne. Paprastai, jei svetainė optimizuojama pagal paieškos sistemų rekomendacijas – jokie algoritmų atnaujinimai nėra baisūs, nes nesukels drastiškų neigiamų pokyčių.

SEO specialistai yra pažengę paieškos sistemų naudotojai, jų turima patirtis ir profesinė intuicija leidžia optimizuoti kliento svetainę taip, kad konvertuotųsi kuo didesnė lankytojų srauto dalis. SEO specialistas, matydamas, kad kliento trokštami, didelę konkurenciją turintys bendriniai raktažodžiai turi mažą konversijos tikimybę, argumentuos klientui, kodėl jo norimi raktažodžiai yra netinkami ir pateiks tinkamų raktažodžių sąrašą.

Fun Part apie SEO specialistą (tiems, kuriuos vemt verčia rimtas korporacinis bla blah)

Dažnam e. komercijos projekto savininkui kyla klausimas, kaip gi atpažinti ir pasirinkti profesionalią SEO įmonę / specialistą. Tai tikrai sunki užduotis, o ypač mažai nusimanančiam apie SEO procesą. Mūsų kolegos konkurentai SEO specialistai mėgsta savo tinklalapiuose pateikti informaciją apie tai ką gali SEO specialistas ir ko negali. Sakom reikia ir mums tokios skilties:
„Ko negali SEO specialistas?“

  • Negali užsimauti kelnių per galvą.
  • Negali suvalgyti pagalvės.
  • Negali pilotuoti lėktuvo (nebent turi piloto licenciją).
  • Negali operuoti žmogaus (nebent Jūs su SEO specialistu esate dviese negyvenamoje saloje ir jis vienintelis, kuris gali išgelbėti Jūsų gyvybę, nes be operacijos tikrai neišgyvensite ir neturite ko prarasti).
  • Negali numatyti kokie orai bus kitą savaitę (jis prognozuoja orus tik dviem dienoms į priekį).
  • Negali padaryti SEO optimizacijos (nes nenori, nes tai yra ne tai kuo tai laiko žmonės ir net kai kurie SEO „specialistai“) Nesupratai? → Juokelio paaiškinimas paskutinėje pastraipoje.
  • Negali surasti Jums antrosios pusės, gyvenimo meilės.
  • Negali savęs pakutenti (nors Miglė sako, kad gali ir kartais pasijuokia pati).
  • Negali žadėti Jūsų svetainei pirmosios „Google“ paieškos rezultatų pozicijos pagal vieną vienintelį nifteminį bendrinį raktažodį (nes nu... nu come on! Brangu, neefektyvu, nesikonvertuoja ir t. t.).
  • Negali būti nematomas (nebent turi Harry Potter neregimąjį apsiaustą).
  • Negali žadėti, kad optimizavęs svetainę raktažodžiui „transcendentinis tąsos transfunkcionierius“ pasieks pirmą SERP poziciją ir atves į svetainę 10 000 lankytojų srautą. Kodėl ne? Poziciją pasiekti tai gali per kelias dienas, bet, kad nieks taip neieško... Tai iš kur toks srautas? Tiesiog kartais, kai siūlote kažką labai naujo ir dar niekam nežinomo, SEO – netinkamas sprendimas Jūsų prekei / paslaugai. Nebent lygiagrečiai investuosite į reklamą, kuri sukurs Jūsų naujovei žinomumą ir paklausą (P. S. Žadėti gali, bet neprarykite jauko).
    Negali žadėti nerealiai gerus rezultatus už fantastiškai gerą kainą per neįtikėtinai trumpą laikotarpį, nes tiesiog TAIP NEBŪNA.

Kaip iššifruoti paskutiniame punkte išvardintus „SEO speco“ kliedesius?  

Ką SEO (tipo, aceit) specialistas žada? Ką darys, kad nebūtų čiešalas? Kuo tai baigsis?
Pliusai Minusai
„Per neįtikėtinai trumpą laiką“ Imsis bet kokių veiksmų (Black Hat SEO), kurie greičiausiai duoda teigiamą pokytį, kad tik pasiektų rezultatą iki prižadėto termino. Greitai gausite norimą rezultatą (aukštas pozicijas, lankytojų srauto prieauglį). Neilgai juo džiaugsitės. (anksčiau ar vėliau „Google“ pričiups).
„Už fantastiškai gerą kainą“ Tekstus ir atgalines nuorodas pirks iš numatyto kasmėnesinio / vienkartinio SEO biudžeto. Taupys samdydamas pigiausius rašytojus, tekstą bus gėda kelti į svetainę, todėl jį rodys paieškos sistemoms, bet slėps nuo vartotojo, nuorodas pirks pigiausiuose, prastos kokybės šaltiniuose, kad pačiam liktų daugiau uždarbio. Lankytojai iš paieškos sistemų ateis į Jūsų svetainę (pakils pozicijos ir sulauksite daugiau lankytojų). Atėję lankytojai neras ieškotos informacijos / paslaugų / prekių (nes tekstas slepiamas nuo vartotojo), dėl to suprastės lankytojo patirtis, dings pasitikėjimas Jūsų svetaine, pakils „Bounce Rate“, dėl prastų išorinių šaltinių paaugs „Spam Score“ ir galų gale anksčiau ar vėliau dėl turinio slėpimo nuo vartotojo ir kitų faktorių išnyksite iš „Google“ indekso, lyg niekada ten nebūtumėte buvę.
„Nerealiai gerus rezultatus“

Komercinė (know-how) paslaptis. (Realiai tai pasiims tikrai tinkamus, long-tail, nesudėtingus raktažodžius, pvz., „skardinio stogo montavimas Utenoje“, pasieks TOP 3 pozicijas, kaip ir negali prikibti, kad negeri rezultatai, tik vat kažkaip nelabai užsakymų padaugėjo...)

Gausite gražią ataskaitą: kažkokie skaičiukai auga, kreivės ir žalios rodyklytės kyla aukštyn.
Arba negausite nieko ir suprasite, kad rezultatus apsitarėte tik žodžiu, o sutartyje niekas nieko neįsipareigoja ir už nieką neatsako.
Iš ataskaitos atrodys, kad viskas super duper, čiki piki tačiau realiai tai nei klientų padaugėjo, nei pardavimai išaugo, nei užklausų ar skambučių daugiau gavote...

 

Na, o dabar surimtėkime.


Kokiais su Jūsų el. parduotuve, svetaine susijusiais klausimais reiktų kreiptis į SEO specialistą?
Keli pavyzdiniai klausimai, kurie padės lengviau pradėti pokalbį su Žmogumi — SEO specialistu.

  • Ar mano e. komercijos projektas / tinklapis turi potencialo uždirbti iš interneto?
  • Preliminariai kokio lankytojų iš paieškos sistemų prieauglio galiu tikėtis po optimizacijos?
  • Kokius raktažodžius reiktų naudoti?
  • Kaip greitai po optimizacijos galiu tikėtis rezultatų?
  • Kokius išorinės ir vidinės optimizacijos veiksmus reiktų atlikti, kad pasiektume tam tikras pozicijas su konkrečiais raktažodžiais?
  • Kokius išorinės ir vidinės optimizacijos veiksmus reiktų atlikti, kad paaugtų svetainės lankomumas iš paieškos sistemų?
  • Kokius SEO veiksmus reiktų atlikti norint aplenkti „X“ konkurentus pagal konkrečius raktažodžius ir kiek tai kainuotų?
  • Galiu skirti X biudžetą per mėnesį, kokių rezultatų galėtume tikėtis po pusmečio?

Kokiais dar klausimais galite konsultuotis su SEO specialistu?
Be to kad galite konsultuotis visais tiesiogiai su SEO paslauga susijusiais klausimais, taip pat galite ir reikia konsultuotis programavimo, dizaino, socialinio marketingo, turinio marketingo, UX / UI optimizacijos, svetainės atnaujinimo klausimais iš SEO pusės. Pvz.: „Ketinu atnaujinti e. parduotuvę, pereisime į kitą turinio valdymo sistemą, ką reikia daryti iš SEO pusės, kad neprarastume turimų pozicijų ir lankytojų srauto?“ arba „Samdysime turinio marketingo specialistus, ar galite suteikti rekomendacijas tekstų optimizacijai, kad tekstai būtų ne tik faini, bet ir matomi paieškos rezultatuose bei skaitomi mūsų tikslinės auditorijos?“ (juk kokia nauda iš kokybiškų, profesionaliai parašytų aukščiausio lygio tekstų jei jų niekas neperskaitys) ir t. t.

SEO specialisto valdomos kompetencijos (patirtis, įgūdžiai, žinios, asmeninės savybės)

  • Raktažodžių tyrimo technikos.
  • „Google Analytics“ ir „Search Console“ analizė, gebėjimas turimus duomenis panaudoti nustatant problemų priežastis ir parenkant sprendimo būdus, taip pat planuojant sistemos ir tekstų plėtrą, valdant išorinių įeinančių nuorodų tipų bei anchor / alt distribuciją ir t. t.
  • Struktūrinių, hipertekstinių ir kitų HTML elementų išnaudojimas SEO išpildymui.
  • Išorinės optimizacijos planavimas ir įgyvendinimas imituojant natūralų dalijimąsi internete.
  • Konkurentų vidinės ir išorinės optimizacijos analizė bei gautų duomenų panaudojimas optimizuojant kliento tinklalapį.
  • Bazinės „Call-to-action“ panaudojimo žinios, siekiant efektyviau išnaudoti pasiektus SEO rezultatus turint ribotą SEO biudžetą.
  • Bendradarbiavimas su programuotojais, rašytojais, UX / UI ir marketingo specialistais bei dizaineriais siekiant išnaudoti SEO galimybes ir gauti klientui didžiausią įmanomą naudą.
  • Patyrusio vartotojo įgūdžiai naudojantis Joomla!, WordPress, OpenCart, PrestaShop, BigCommerce ir kitomis turinio valdymo sistemomis.
  • Žingeidumas (SEO naujienų skaitymas – kasdienybė).
  • Gebėjimas savarankiškai spręsti problemas, priimti sprendimus.
  • Administraciniai, organizaciniai gebėjimai.
  • Ir t. t., ir t. t., ir t. t., ir pan.

Kvantinė magija: ką daryti jei Jūsų ir SEO specialisto auros nesutampa?
„Market Rats“ komandoje dirba ne vienas SEO specialistas, jei Jums patinka įmonės darbo principai, tačiau nesutampa auros su Jūsų svetainę optimizuojančiu specialistu – ne bėda, esant poreikiui galite pageidauti įmonės viduje gauti kitą žmogų. Tiesa, SEO specialistas dėl vienokių ar kitokių priežasčių taip pat gali pageidauti perleisti projektą kitam savo kolegai (nebūtinai dėl aurų nesutapimo).

Už ką SEO specialistas nėra atsakingas?

  • Už prarastas pozicijas ir lankytojų srautą, jeigu: atnaujinote svetainę neinformavęs SEO specialisto, ištrynėte / išjungėte prekių ar kategorijų puslapius nepadarę 301 nukreipimo, susikėlėte į svetainę tekstus, kopijuotus iš kitų vidinių puslapių ar interneto ir t. t.
  • Už tai, kad dingote iš „Google“ indekso dėl to, kad svetainėje buvo turinio, kurį slėpėte nuo vartotojo, bet rodėte jį „Google“, pvz., baltas tekstas baltame fone (paprastai specialistai darydami SEO auditą aptinka tokius dalykus, tačiau auditas atliekamas SEO darbų pradžioje, o vėliau pagal poreikį, taigi yra tikimybė, kad padarysite sau meškos paslaugą ir SEO specialistas nespės Jums sutrukdyti).
  • Už serverio klaidas.
  • Už įsilaužimus į svetainę (SEO specialistas privalo aptikti problemą ir pasiūlyti sprendimo būdus, tačiau pačiam įvykiui užkirsti kelio negali).
  • Ir kt.

Komforto būsena – žudikė. Kalbėkite su SEO specialistu apie plėtrą.
Ar žinojote, kad net jei esate patenkinti SEO specialisto pasiektais rezultatais, galite norėti pasiekti daugiau? Ir tas noras yra visiškai pagrįstas. Įsivaizduokime situaciją, kad dabar kas mėnesį svetainės / e. komercijos projekto optimizacijai skiriate X EUR biudžetą, SEO specialisto dėka iš paieškos sistemų kiekvieną mėnesį ateina +/- Z kiekis lankytojų ir nuo jo per mėnesį uždirbate apie Y EUR. Ar kada pagalvojote, kad daugiau investavę į SEO galite sulaukti dar daugiau lankytojų ir dar didesnio pelno? Padvigubinę SEO biudžetą galite labai pagrįstai tikėtis ir lankytojų prieauglio bei didesnio pelno. Priklausomai nuo dar neišnaudotų e. komercijos projekto galimybių ir kitų faktorių standartiškai galima tikėtis 30 – 200 % teigiamo pokyčio.
Kartais „Market Rats“ SEO specialistai, matydami, kad Jų prižiūrimas SEO projektas dar turi nemažai potencialo, gali patys Jums pasiūlyti didinti biudžetą, rengti plėtros darbų planą ir užsibrėžti naujus svetainės tikslus. Jei Jūs dar negavote tokio pasiūlymo – galite drąsiai patys kreiptis į savo SEO specialistą ir konsultuotis e. komercijos projekto plėtros klausimais. [Ieva, čia reikia nuorodą uždėti į psl. SEO paslaugos > E. komercijos projektams > Plėtros planavimas].

Kokius klausimus užduoti SEO specialistui prieš jį samdant?

  • Iš kokių rinkų turite / esate turėję klientų, kokių rezultatų su jais pasiekėte?
  • Kokie stambiausi Jūsų klientai?
  • Ar optimizuodami svetaines vadovaujatės „Google“ Webmaster gairėmis?
  • Ar dėl geresnių SEO rezultatų teikiate konsultacijas turinio marketingo, svetainės kūrimo / atnaujinimo, vartotojo patirties ir kt. klausimais?
  • Per kokį laiko tarpą, kokių rezultatų būtų galima tikėtis? Kaip matuosite pokytį ir pasiektus rezultatus?
  • Kokią patirtį turite mano verslo rinkoje?
  • Kokia Jūsų darbo patirtis Lietuvoje / užsienyje?
  • Kokią patirtį turite optimizuojant tarptautinius projektus?
  • Kokios Jūsų manymu svarbiausios SEO technikos, principai?
  • Kiek laiko jau dirbate SEO srityje?
  • Ar man reikės kaip nors įsitraukti į SEO darbus?
  • Ar informuosite mane kokius pakeitimus ketinate atlikti svetainėje?
  • Ar suteiksite detalią informaciją apie pateiktas SEO rekomendacijas ir ar argumentuosite kodėl tai yra reikalinga?

 

Gaukite pasiūlymą

Susisieki telefonu +370 646 30700, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha