Kiekvienas verslininkas, vadovas pasirenka savo individualų kelią link sėkmės ir, jo nuomone tinkamiausius, tikslų siekimo metodus. Prieš paleidžiant į pasaulį savo prekės ženklo unikalią / neunikalią paslaugą ir / arba prekę — verta pradėti nuo rinkos tyrimo. 

 

Rinkos tyrimų įmonės: kuo jos naudingos? 

Plačiąja prasme (kalbant ne tik apie SEO) rinkos tyrimai įmonėms, verslams pasitarnauja įvairiais aspektais:

  • išanalizuoja realią situaciją ir pateikia informaciją apie esamą rinkos kontekstą, sąlygas,
  • padeda taupyti svarbius Jūsų resursus, tokius kaip laikas ir pinigai, išvengiamas švaistymas,
  • leidžia pagrįstai priimti efektyvesnius strateginius sprendimus, tinkamai nukreipti investicijas,
  • gelbsti sprendžiant verslo problemas: padeda nustatyti problemos priežastį ir rasti sprendimą,
  • padeda išsiaiškinti neišnaudotas verslo galimybes, plėtros į užsienio rinkas potencialą,
  • suteikia žinių apie egzistuojančią produktų paklausą ir pasiūlą Jūsų srityje, leidžia prognozuoti ateities rinkos tendencijas,
  • talkina nustatant kainas,
  • praverčia optimizuojant gamybos procesą bei kiekius, tobulinant produktą,
  • padeda išsiaiškinti savus pranašumus konkurentų kontekste, bei konkurentų pranašumus t. y. savo silpnąsias vietas,
  • gelbsti norint konkrečiau apsibrėžti savo tikslinius klientus, o kartu ir pasirinkti tinkamesnius reklamos kanalus, kurie padėtų pasiekti būtent savo potencialių klientų dėmesį.

 

Rinkos tyrimai Lietuvoje ir pasaulyje 

Ne kiekviena pasaulinė verslo vystymo strategija ar metodika yra tinkama mūsų vietinei rinkai. Ir ne visi pasaulyje populiarūs reklamos kanalai, soc. tinklai yra populiarūs ir Lietuvoje. Rinkos tyrimai Lietuvoje, kaip ir kiekviena gyvenimo sritis, turi savo specifiką, kurią nulemia istorinis, kultūrinis, socialinis, ekonominis, religinis ir kiti kontekstai. Taip pat, labai svarbi yra verslo sektoriaus specifika. Kiekvienam pasauliniam ir Lietuvos rinkos tyrimui reikalinga individuali analizė ir sprendimai. Nors bendrieji rinkos (paskirstymo, vartotojų, produkto, reklamos, motyvacijos) tyrimų principai taikomi globaliai, tačiau rinkos tyrimų rezultatai turėtų būti analizuojami ir interpretuojami atsižvelgiant į Lietuvos rinkos specifiką.

Na, o dabar šiek tiek plačiau apie vieną iš reklamos internete rūšių — SEO, bei jos rinkos tyrimus.

 

SEO rinkos tyrimai 

SEO tyrimai yra aktualūs verslininkams, kurių prekės ir / arba paslaugos yra paklausios internete bei, kurių tikslinė auditorija, potencialūs klientai bazuojasi internete (na, o šiais laikais retas, kuris ieškodamas prekės ar paslaugos nepasitelkia į pagalbą interneto). 

Tyrimai — neatsiejama SEO proceso dalis. Optimizuoti interneto svetainę paieškos sistemoms be jokių tyrimų — reiškia aklai švaistyti laiką ir pinigus. 

 

SEO tyrimų rūšys

 

Paklausos tyrimas

Jūsų paslaugų / prekių paklausos tyrimas SEO atžvilgiu yra labai svarbus, nes nuo jo rezultatų priklauso apskritai ar mes imsimės optimizuoti Jūsų svetaine ir ar Jums apskritai verta pradėti investuoti į SEO. Apskritai bet kokios SEO užklausos apdorojimas prasideda nuo pokalbio su užklausos adresantu ir nuo paklausos tyrimo. Gavę Jūsų užklausą dėl SEO paslaugų nemokamai atliekame greitą paklausos tyrimą pagal kelis pagrindinius, Jums aktualiausius raktažodžius. Paklausos tyrimas dar gali būti skaidomas į tris rūšis:

Paklausos tyrimas konkrečiam miestui

Reikalingas tokiu atveju jei pvz. esate odontologijos klinikos įsikūrusios Vilniuje savininkas ir Jums aktualūs raktažodžiai susiję konkrečiai su Vilniaus miestu. Tokiu atveju neverta koncentruotis į bendrinius raktažodžius, tokius kaip “odontologijos klinika”, nes jiems tenka kur kas didesnė konkurencija ir didelė dalis lankytojų srauto net nebūtų Jūsų tikslinė potencialių klientų grupė. Paprastai tokio tipo projektai turi nesudėtingą konkurenciją SEO atžvilgiu.

Paklausos tyrimas konkrečiai šaliai

Ar norite tapti randamas Lietuvos Google paieškos rezultatuose, ar ketinate plėstis į užsienio šalių rinkas (pvz. Švedija, Anglija, Latvija, Lengija, Ispanija ir t. t.) — bet kokiu atveju yra reikalingas paklausos tyrimas tam, kad būtų aišku apskritai ar Jūsų srities raktažodžiai turi paklausą internete ir kiek jie paklausūs. Jei paklausa yra, tikėtina, kad atitinkamai pagal poreikį investavus į augimą — investicijos atsipirks. Rinkos sudėtingumas labai įvairus, priklausomai nuo konkurentų SEO įdirbio ir kt. 

Paklausos tyrimas konkrečiai kalbai globaliai, nepriklausomai nuo lokacijos

Toks paklausos tyrimas reikalingas jei norite prekiauti / teikti paslaugas visame pasaulyje pvz. anglakalbei, prancūzakalbei, rusakalbei, ispanakalbei ar kokiai kitai rinkai. Tokio tipo SEO projektai paprastai turi labai didelį potencialą, tačiau tuo pačiu jiems tenka ir labai didelė, pasaulinio lygio konkurencija.

 

Konkurentų tyrimas

Optimizuoti svetainę neištyrus konkurencijos — nerekomenduojama, nes nežinia ar apskritai su Jūsų turimais resursais įmanoma kada nors pavyti lyderiaujančius ar bent TOP 10-uke matomus konkurentus. Konkurentų SEO tyrimas leidžia nusimatyti svetainės optimizacijai reikalingų resursų apimtis bei prognozuoti terminą užsibrėžtiems tikslams pasiekti. Konkurentų tyrimas skaidomas į dvi stambias ir labai svarbias dalis:

Konkurentų off-site SEO tyrimas

Išorinė svetainės optimizacija, linkbuilding — brangiausia SEO dalis. Svarbu žinoti su kokio stiprumo svetainėmis teks konkuruoti: koks jų išorinių domenų kiekis, stiprumas, anchor distribucija, follow/nofollow santykis ir kt.

Konkurentų on-site SEO tyrimas

Konkurentų svetainių vidaus optimizacijos analizė leidžia gan konkrečiai nusimatyti kokios dydžio sistemos mums reikės, kad pasivytume / aplenktume konkurentus. Šio tyrimo rezultatai naudojami kuriant svetainės plėtros planą ir rengiant tekstinio turinio kūrimo rekomendacijas rašytojams.

 

Raktažodžių tyrimas

Mums vis dar sunku suvokti, kad kai kurios SEO paslaugas teikiančios įmonės ar laisvai samdomi specialistai SEO kainą nustato pagal optimizuojamų raktažodžių kiekį. „Market Rats“ SEO specialistai neriboja optimizuojamų raktažodžių kiekio nes tai yra kur kas naudingiau klientui. Kuo didesniu kiekiu raktažodžių svetainė tampa matoma — tuo didesnis konversijos šansas. O mūsų tikslas, kad su mumis mūsų klientai uždirbtų daugiau nei be mūsų. Taigi, idealiu atveju (pagal „Market Rats“ darbo principus) raktažodžių tyrimai rengiami tikrai labai išsamūs, siekiant surasti visas įmanomas ieškomas raktažodžių variacijas pagal kliento siūlomas prekes / teikiamas paslaugas. 

 

Svetainės neišnaudoto SEO potencialo / plėtros galimybių tyrimas

Tokio tipo SEO tyrimas gali būti atliekamas tiek pradedant optimizuoti svetainę nuo nulio, tiek ir ieškant plėtros galimybių po kelių ar keliolikos darbo su SEO metų. Paklausos tendencijos keičiasi, atsiranda naujų produktų, tad net ir ilgai dirbant su SEO ir turint tikrai iš pirmo žvilgsnio gerus rezultatus — beveik visada galima atrasti svetainės plėtros galimybių, kurių dėka galima pagerinti esamas pozicijas, padaryti, kad svetainė taptų matoma didesniu kiekiu / naujais raktažodžiais, paauginti organic lankytojų srautą, o kartu ir atitinkamai padidinti konversijų kiekį.

 

Svetainės techninių klaidų analizė-tyrimas

Kartais net ir vienos (iš pirmo žvilgsnio nedidelės, nesunkiai išsprendžiamos, bet labai reikšmingos) techninės klaidos išsprendimas gali gerokai pagerinti kliento SEO situaciją. Dažnai techninių klaidų ištaisymas ir papildomi techniniai sprendimai gali gerokai pagerinti svetainės našumą.

Gaukite pasiūlymą

Susisieki telefonu +370 646 30700, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha