Tikriausiai dauguma verslo atstovų jau seniai žino, kad optimizacija paieškos sistemoms (angl. search engine optimization, toliau: SEO) – procesas, kurio metu atliekami konkretūs veiksmai, siekiant iškelti svetainę pagal tam tikrus raktinius žodžius paieškos rezultatuose. Tačiau, kas tas mobilus SEO – terminas, aidintis beveik visose elektroninės komercijos konferencijose? Kokia jo reikšmė internetinėms svetainėms? Ir… Kaip optimizuoti svetainę mobiliesiems įrenginiams? – būtent į pastaruosiu klausimus pamėginsime atsakyti šiame straipsnyje.

Kas yra mobilus SEO?

Mobilus SEO – procesas, kurio metu svetainės vidinė sistema yra parengiama išmaniųjų telefonų ir planšečių vartotojams. Be to, šio pobūdžio optimizacija, paieškų sistemų voriukams (angl. search engine crawlers) palengvina prieigą prie svetainėje esančio turinio. Tokiu būdu puslapių indeksacija vyksta paprasčiau, o tai lemia svetainės reitingavimo pozicijas paieškos sistemų rezultatų puslapiuose.

Kodėl mobilus SEO svarbus?

Vis daugiau žmonių paiešką atlieka naudodamiesi telefonu ar planšete. 2018 metų, statistikos portalo Statista.com duomenimis, 51%+ visų Google užklausų Amerikoje yra pateikiamos mobiliųjų įrenginių pagalba. Atsižvelgę į tai, kad mobiliųjų vartotojų kreivė kasmet vis kyla į viršų, galime teigti, kad toks augimas nėra tik trumpalaikė tendencija. Mobilus SEO – ateitis. Pastaroji nuomonė formuojama ne tik SEO specialistų. Jai paskatą suteikė pats paieškų sistemų gigantas:

  • 2016-ais metais Google pirmą kartą oficialiai užsiminė apie norą teikti prioritetą toms svetainėms, kurios būtų optimizuotos mobiliesiems.
  • 2017-ųjų metų gruodį, Google pareiškė, kad dalis svetainių bus indeksuojamos ir reitinguojamos pagal jų pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams (angl. mobile-first indexing).
  • 2018-ais Mobile First Indexing principas pritaikomas visoms svetainėms. Nuo šiol, Google paieškos sistema indeksuodama ir reitinguodama svetaines remsis jų mobiliosios versijos turiniu. Mobili svetainės versija, išstumdama iš sosto darbalaukį (angl. desktop), tampa pagrindine.

Tokia situacija, kai svetainės darbalaukio versija tiek turiniu, tiek duomenų struktūrizavimu skiriasi nuo mobiliesiems prietaisams pritaikytos versijos, daro nemažą įtaką svetainės reitingavimui. Jeigu esminiai mobiliojo SEO darbai nėra atliekami laiku, tai tik laiko klausimas, kada aukštos svetainės pozicijos paieškų sistemų rezultatų puslapiuose užleis savo vietą tiems, kurie pasirūpino svetainių parengimu mobiliesiems. Taip prarasite didelį kiekį potencialių klientų, sumažinsite konversijų skaičių.

SEO = mobilus SEO?

Optimizuojant svetainę Google paieškos sistemai – taip. Šiomis dienomis 95% visų mobiliųjų paieškų atliekamos Google platformoje. Tam, kad išlaikytų savo dominavimą, pastaroji paieškos sistema darys viską, kad jos algoritmai pateiktų lankytojams būtent tas svetaines, kurios yra „draugiškos“, t. y. pritaikytos mobiliems įrenginiams (angl. mobile friendly). Šiomis dienomis, visas Google algoritmas yra paremtas Mobile-First principu. Tai reiškia, kad paieškos sistemų rezultatai tiesiogiai priklauso nuo mobilios svetainės versijos turinio. Net jeigu Google naudojatės kompiuteriu, paieškos sistema vistiek pateiks tuos atsakymus, kurie buvo indeksuoti ir reitinguoti remiantis Mobile-First algoritmu. Anksčiau Google sistema turėjo hibridinę vertinimo sistemą – vieną darbalaukinėms, kitą mobilioms versijoms. Tačiau šiandien, SEO = mobilus SEO.

Svetainės pritaikymo mobiliesiems įrenginiams patikrinimas

Galima išskirti 5 pagrindinius kriterijus, atskleidžiančius ar svetainėje mobilus SEO yra tinkamai įdiegtas:

  1. Tinklalapio informacija lengvai nuskaitoma visais įrenginiais;
  2. Naudojantis išmaniuoju telefonu – matomas visas svetainėje esantis turinys (pvz. Jei darbalaukio versijoje optimizuoto tekstinio turinio yra 800 žodžių, vadinasi tokios pat apimties turinys turi būti ir mobiliojoje versijoje);
  3. Puslapiai užsikrauna sparčiai tiek darbalaukio, tiek mobilioje versijoje;
  4. Vidinės nuorodos (angl. internal links) ir peradresavimai (angl. redirects) veikia nepriekaištingai;
  5. Tinklalapio UX (User Experience) dizainas pritaikytas visiems prietaisams, kuriais esate randami.

Jeigu visi šie aspektai atvaizduojami administruojamoje svetainėje, su mobiliu SEO problemų kilti neturėtų. Visgi, jeigu bent vienas ar keli punktai neatitinka tinklalapio realybės – vertėtų sunerimti. Savo svetainės tinkamumą mobiliesiems įrenginiams taip pat galite patikrinti su specialiai tam parengtu Google įrankiu: Mobile-Friendly Test.

3 pagrindiniai mobilios interneto svetainės turinio pateikimo būdai

1. Atskira mobili versija

Taikant šį metodą, sukūriamos dvi atskiros tinklalapio versijos: pirmoji pritaikoma darbalaukiui [pvz.: www.marketrats.lt], antroji – mobiliesiems [pvz.: m.marketrats.lt]. Tokio pobūdžio svetainė identifikuoja per kokį įrenginį lankytojas bando į ją patekti ir pateikia tą svetainės versiją, kuri jam yra priimtiniausia. Visgi, tokia strategija yra atgyvenusi ir praktiškai nebenaudojama. Tai yra vienas iš sunkiausių ir komplikuočiausių būdų vykdyti mobilų SEO, nes kiekvienam svetainės puslapiui reikia kurti turinio dublikatus. Tai taip pat reikalauja tikslios canonical ir alternate žymų struktūros.

2. Dinaminė tinklalapio versija

Taikant dinaminį tinklapio metodą (angl. dynamic serving), visas svetainės turinys lieka tame pačiame URL adrese, tačiau skirtingų įrenginių vartotojams yra rodomos skirtingos to puslapio versijos. Net ir ši strategija nėra pakankamai patikima. Norint, kad tinklalapis tinkamai nuskaitytų lankytojų įrenginį, kiekvieną naujai sukurtą puslapį reikia programuoti tiek mobiliesiems, tiek darbalaukiui. Priešingu atveju sistema negalės identifikuoti ar į svetainę užėjęs lankytojas naudojasi telefonu ar darbalaukiu ir jam pateiks neteisingą svetainės versiją.

3. Prisitaikantis dizainas

Prisitaikantis dizainas (angl. responsive design) – geriausias metodas mobiliam SEO. Svetainėje įdiegus prisitaikantį dizainą, puslapių išsidėstymas ir turinys būna idealiai optimizuotas kiekvieno lankytojo poreikiams ir naudojamam įrenginiui. Tam, kad įgytumėte visus šiuos privalumus Jums nereikės nei atskirų URL adresų, nei skirtingų HTML programavimo kodų prietaisams. Viską turėsite vienoje vietoje.

Kaip optimizuoti svetainę mobiliesiems?

SEO – ilgas ir sudėtingas procesas, reikalaujantis išskirtinio kvalifikuotų specialistų dėmesio. Net ir pasiekus aukščiausias pozicijas paieškos sistemų rezultatų puslapiuose, svetainės SEO reikia nuolat aktyviai prižiūrėti. Todėl, jeigu puoselėjate profesionalumą ir į savo internetinį projektą žvelgiate rimtai, kreipkitės į „Market Rats“ specialistus, o mes, taikydami laiko patikrintas strategijas, pasirūpinsime Jūsų verslo sėkme Google paieškų kanale.

Siekiantiems praplėsti žinias apie mobilųjį SEO ar norintiems susidaryti bendresnį vaizdą apie svetainių optimizavimą, pateikiame 3 naudingus patarimus, padėsiančius pritaikyti svetainę mobiliesiems įrenginiams.

1. Puslapių užkrovimo greitis

Be jau aptarto prisitaikančio dizaino, mobilus SEO yra neįsivaizduojamas be greito puslapių užkrovimo. Kaip įgyti tokią spartą? Pirmiausia, atlikite mobilios svetainės versijos krovimo greičio testą. Kaip tinkamumo mobiliesiems telefonams, taip ir tinklapio užkrovimo greičio patikrai yra sukurtas atskiras Google įrankis – PageSpeed Insights. Ši programa, įvertinusi svetainės krovimosi rodiklius, pateiks išsamų klaidų sąrašą su patarimais kaip jas ištaisyti. Šalia to, siūlome atlikti dar iš šiuos sisteminius pakeitimus:

  • Sumažinkite svetainėje naudojamų paveikslėlių / nuotraukų failų dydį. Labai kokybiškos, daug kompiuterinės atminties naudojančios nuotraukos apkrauna tinklapį. Tai yra viena iš pagrindinių priežasčių dėl ko mažėja svetainės užkrovimo greitis.
  • Įdiekite CDN (angl. content delivery network). CDN padeda svetainėje esančius elementus užkrauti dvigubai, trigubai greičiau.

2. Pritaikykite turinį vartotojams

Mobilus SEO geriausiai veikia tada, kai svetainėje įgyvendinamas minimalistinis informacijos išsidėstymo modelis. Kompaktiškas turinio pateikimas yra itin svarbus telefono pagalba į svetainę patekusiems lankytojams. Įsitikinkite, kad Jūsų tinklalapio tekstas yra įskaitomas ir patrauklus vartotojų akims bei smegenims. Kaip tai padaryti?:

  • Tekstui naudokite minimum 14 dydžio šriftą (geriau didesnį: 15, 16);
  • Rašykite trumpomis pastraipomis – 1-2 eilutės pastraipoje;
  • Optimalus eilučių ilgis yra maždaug 50-60 spaudos ženklų;
  • Naudokite kontrastingą svetainės dizainą. Teksto spalva turi kardinaliai skirtis nuo fono atspalvio.

3. Meta pavadinimai mobiliesiems

Tyrimų duomenimis, meta pavadinimai (meta titles) mobiliųjų įrenginių paieškos rezultatų puslapiuose gali būti didesnės apimties, nei kad darbalaukio versijoje.

  • Darbalaukis:
    • Meta pavadinimas: maždaug 70 ženklų.
  • Mobilioji versija:
    • Meta pavadinimas: maždaug 78 ženklai.

Jeigu į Jūsų tinklalapį didesnė lankytojų dalis atkeliauja per mobiliuosius įrenginius, vertėtų pagalvoti apie meta pavadinimų išplėtimą.

Pabaigai – dar keli žodžiai apie mobilų SEO

Svetainės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams nėra itin sudėtingas procesas. Mobilus SEO – vienas iš pradinių svetainės optimizavimo etapų. Vis dėlto, kai kalba eina apie optimizaciją paieškos sistemoms, net ir į pačius paprasčiausius darbus reikia žvelgti atsakingai. Viskas turi būti atlikta kruopščiai ir nepriekaištingai – tik tokiu būdu tinklalapis bus pajėgus užkariauti Google TOP’o viršūnę. Domina SEO paslaugos? – pateikite užklausą jau šiandien!

Naudojami šaltiniai: 

1) https://www.statista.com/topics/2479/mobile-search/

2) https://backlinko.com/mobile-seo-guide

3) https://searchengineland.com/googles-mobile-first-indexing-now-powers-over-half-of-googles-search-results-309650

4) https://seopressor.com/blog/google-title-meta-descriptions-length/

________________________________________________________

Domina profesionalių SEO paslaugų pasiūlymas? Optimizavimo kainos? Market Rats - SEO agentūra Vilniuje burianti savo srities profesionalus. Susisiekite su mumis! Įvertinsime jūsų projektą, pasirūpinsime augimo strategijos sukūrimu ir įgyvendinimu!

Gaukite pasiūlymą

Susisieki telefonu +370 646 30700, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha