Tinkamai nukreipkite mobiliuosius vartotojus

SEO mobiliesiems telefonams

Tinkamai nukreipkite mobiliuosius vartotojus

Valdant darbastalio ir mobiliąją svetainės versiją

Viena iš dažniausių pasitaikančių problemų, su kuria susiduria internetinių svetainių valdytojai, kurie turi ir darbastalio, ir mobiliąją svetainės versiją, — mobiliajam įrenginiui skirta svetainės versija pasirodo vartotojams naršantiems kompiuteriu arba kompiuterio darbastaliui skirta versija pasirodo vartotojams naršantiems mobiliaisiais įrenginiais. Sprendžiant tokį scenarijų galimos dvi alternatyvos:

1. Nukreipkite mobilius vartotojus į tinkamą versiją

Kai mobilusis vartotojas ar skaitytuvas (pvz.: Googlebot-Mobile) prisijungia prie URL versijos, skirtos stacionaraus kompiuterio darbalaukiui, Jūs galite nukreipti juos į atitinkamą to puslapio mobiliąją versiją. Google pastebi ryšį tarp šių dviejų URL versijų ir paieškos rezultatuose kompiuterių naudotojams pateikia standartinę versiją, o mobiliųjų įrenginių naudotojams paieškos rezultatuose pateikia mobiliosios versijos URL.

Jei nukreipinėjate vartotojus, įsitikinkite, kad atitinkamas kompiuterio darbalaukio ir mobiliojo versijų turinys yra vienas su kitu susijęs kaip įmanoma glaudžiau (atitinka vienas kito turinį). Pavyzdžiui, jei turite internetinę parduotuvę ir joje yra prieiga iš mobilaus įrenginio URL versijos į kompiuterio darbastalio URL versiją, įsitikinkite, kad vartotojas nukreipiamas į to paties produkto URL versiją, o ne į kito produkto ar titulinio puslapio URL. Pasitaiko tokių atvejų, kai svetainėse tokio tipo nukreipimas yra naudojamas siekiant pakelti savo pozicijas paieškos rezultatuose, tačiau tokios praktikos rezultatas — neigiama vartotojo patirtis, tokio scenarijaus derėtų vengti bet kokia kaina.

Kita vertus, kai iš kompiuterio naršyklės yra prieiga prie mobilios versijos URL — nėra būtina nukreipti Googlebot'us į kompiuterio versiją. Pavyzdžiui, Google darbastalio naudotojų automatiškai nenukreipia iš mobilios svetainės versijos į darbastalio versiją, vietoje to, Google mobilioje svetainės versijoje pateikia nuorodą į darbastalio versiją. Šios nuorodos yra ypač naudingos, kai mobilios svetainės versijos nepateikia visų funkcijų, kurias turi darbalaukio versija, tokiu būdu mobiliųjų naudotojai, jei tik nori, gali lengvai naviguoti darbalaukio versijoje.

2. Pakeiskite „user-agent“ grįstą turinį

Kai kurios svetainės turi vieną (tokį patį) URL tiek darbastalio, tiek ir mobiliam turiniui, tačiau priklausomai nuo „user-agent“ pakeičia to turinio formatą. Kitaip tariant, abu vartotojai (mobiliųjų ir darbalaukio) naudoja tą pačią URL prieigą (be jokių nukreipimų), tačiau turinys ir formatas šiek tiek keičiasi pagal tai kokia yra vartotojo naudojama programinė ir techninė įranga gaunant svetainės informaciją (angl. „user-agent“). Šiuo atveju tas pats URL pasirodys ir mobilios, ir darbastalio paieškos rezultatuose, tačiau kompiuterių naudotojai turinį matys darbastalio versijoje, o mobiliųjų įrenginių naudotojai — mobiliąją turinio versiją.

Tačiau atsiminkite, jei Jums nepavyks teisingai sukonfigūruoti svetainės, ji gali būti laikoma paslėpta, o tai gali tapti svetainės išnykimo iš paieškos rezultatų priežastimi. Svetainės maskavimas suprantamas kaip ketinimas pakelti savo pozicijas paieškos rezultatuose, pateikiant įprastiems lankytojams (žmonėms) kitokį turinį nei Googlebot'ams. Toks manipuliavimas sukelia problemą — paieškos rezultatuose pasirodo turiniu mažiau susiję puslapiai, kurie atitinka mažiau arba visai neatitinka vartotojų užklausų, todėl Google į maskavimus ir bet kokius slapstymus žiūri labai rimtai.

Taigi, ką reiškia ir kaip atrodo „puslapis, kurį mato vartotojas“ jei pateikiate abi svetainės versijas per vieną URL? Kaip jau minėta anksčiau, Google įprastoms paieškoms internete naudoja Googlebot'us, o mobiliųjų paieškoms — Googlebot-Mobile skaitytuvus. Kad sektumėte Google gairėmis reikia: Googlebot'ams pateikti tokį pat kompiuterio darbalaukio versijos turinį kokį mato įprasti kompiuterių naudotojai ir Googlebot-Mobile skaitytuvams (angl. crawlers) pateikti tokį pat turinį, koks yra atvaizduojamas mobiliuosiuose prietaisuose. Viskas gerai, jei Googlebot'ams pateikiamas turinys skiriasi nuo turinio pateikiamo Googlebot-Mobile skaitytuvams.

Vienas pavyzdys, kaip svetainė gal atitiktinai būti laikoma paslėpta, tai jeigu atsidarius Jūsų svetainę per darbalaukio naršyklę išmetamas pranešimas „Prašome prisijungti su mobiliuoju įrenginiu“ (angl. Please access from mobile phones“, bet vėliau grąžinama pilna mobili versija abiem skaitytuvams (Googlebot'as gauna mobiliąją versiją). Paprastai tariant, ieškotojai mato („Prašome prisijungti su mobiliuoju įrenginiu) skirtingą puslapį nei Googlebot'as skaito (pavyzdžiui: „Sveiki atvykę į mano svetainę“). Tad mes pastebime paslėptą svetainę, nes norime vartotojui pateikti tokį pat turinį, kokį nuskaito Googlebot'as bei Googlebot-Mobile.

Terminai:

Redirect — automatinis nukreipimas iš vieno konkretaus tinklapio į kitą konkretų tinklapį, naršant svetainėje.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines