Reklama internete. Google reklama: SEO, AD WORDS, AdSense

Google reklama - viena plačiausiai paplitusių ir efektyviausių web reklamos internete formų.

Reklamos internete (Google paieškos sistemoje) pagrindas - internetinio lankytojo pritraukimas į svetainę, kurioje yra reklaminė žinutė ar kita prekių/paslaugų pristatymo forma.

Į svetainę lankytojas gali patekti trimis būdais:

1. Tiesiogiai (www.svetaine.lt);

2. Per paieškos sistemą (į Google paiešką įveda raktažodį "svetainė" ir paieškos rezultatuose nueina į www.svetainė.lt);

3. Per kitas svetaines (įeina į kitą svetainę ir iš jos, nuorodos pagalba, patenka į www.svetainė.lt).

Visi keliai yra tinkami, jeigu jie padeda pasiekti tikslus (dažniausiai pasitaikantis tikslas - lankytojo tapimas klientu).

 

Web reklama Google paprastai skirstoma į Google AdWords, SEO paslaugas ir AdSense.

 

Google AdWords reklama internete pasižymi šiais privalumais:

-  Aiški kainodara (gavai lankytoją - užsimoki);

-  Staigus rezultatas (lankytojų galima sulaukti iškart);

-  Tinka tyrimams (palyginus nebrangiai gali surinkti informaciją ir išbandyti konversiją);

-  Tiksliniai lankytojai.

Trūkumai:

-  Nepasitikėjimas (kai kurie interneto naršytojai Google AdWords suvokia kaip reklamą ir nėra linkę spausti);

-  Kol moki, tol važiuoji (nori daugiau lankytojų - didink biudžetą);

-  Nauda nesikaupia (nutraukei kampaniją - viskas baigėsi).

 

Google SEO reklama internetu pasižymi šiais privalumais:

-  Pasitikėjimas (dauguma internautų pasitiki organinėmis Google pozicijomis);

-  Nauda kaupiasi (lyginant su AdWords, lankytojo kaina ilguoju laikotarpiu mažesnė);

-  Lubos pagal rinką, o ne pagal biudžetą (moki už tinklą, ne už žuvį);

-  Galimybė pirmauti ar net dominuoti (yra tik viena pirma pozicija);

-  Suderinamumas su AdWords (jei atsiperka AdWords, SEO irgi turi atsipirkti).

Trūkumai:

-  Ilgesnis laikotarpis iki rezultato (procesas yra ilgalaikis);

-  Galimos prognozių klaidos (neteisingai įvertintos rinkos galimybės, nesurinktas norimas lankytojų kiekis);

-  Reikalingas kokybiškas svetainės turinys (reikia resursų turiniui paruošti).

 

Apibendrinant:

 

AdWords - greita įtaka pardavimams, pirminis interneto reklamos šaltinis bei galimas antrinis palaikymo šaltinis.

SEO - ilgalaikė investicija, nuolatinis "pagreitis" verslui.

Interneto reklama - stabiliausias ir optimaliausias kelias į verslo sėkmę.