Praneškite Google'ui apie svetainės pritaikymą mobiliesiems

SEO mobiliesiems telefonams

Praneškite Google'ui apie svetainės pritaikymą mobiliesiems

Konfigūruokite mobilias svetainių versijas taip, kad jos būtų puikiai indeksuojamos

Atrodo, kad visas pasaulis su kiekviena diena darosi vis mobilesnis, daugelis žmonių mobiliaisiais naudojasi kasdien ir didelė vartotojų dalis ieško būtent „Google“ mobilios paieškos puslapyje. Tačiau interneto svetainių administratoriams ne taip jau ir lengva paleisti mobilią svetainės versiją bei prisitraukti mobilios paieškos auditoriją. Mobiliesiems pritaikytos svetainės ne tik naudoja kitokį formatą nei įprastos svetainių versijos skirtos kompiuterių darbalaukiams, bet taip pat reikalingi ir gan skirtingi valdymo metodai bei tam tikri eksperto įgūdžiai ir žinios šioje srityje. Tai sąlygoja naujų iššūkių įvairovę. Nors daugelis mobiliesiems pritaikytų svetainių buvo kurtos galvojant apie mobiliąją svetainės peržiūrą, tačiau jos nebuvo draugiškos paieškos sistemoms.

Čia pateikiami trikdžių šalinimo patarimai, kurie padės užtikrinti, kad Jūsų svetainė yra tinkamai nuskaitoma ir indeksuojama.

Įsitikinkite, kad Jūsų mobiliesiems skirta svetainės versija yra indeksuojama Google'o

Jei Jūsų svetainė nepasirodo „Google“ mobilios paieškos rezultatuose net ir naudojant paieškos operatorių „site:“, tuomet tikėtina, jog Jūsų svetainė turi vieną iš šių problemų arba jas abi:

  1. Google robotai gali paprasčiausiai neaptikti Jūsų svetainės, o prieš įtraukiant svetainę į paieškos indeksą robotai pirmiau privalo ją nuskaityti. Jei Jūs ką tik sukūrėte svetainę, Google apie tai dar gali nežinoti. Jei tai Jūsų atvejis, Jums reikia sukurti svetainės mobilios versijos žemėlapį ir pateikti jį Google'ui, kad jis būtų informuotas apie naujos svetainės egzistavimą. Mobilios svetainės versijos žemėlapis (angl. A Mobile Sitemap) gali būti pateikiamas naudojantis Google žiniatinklio valdytojo įrankiu (angl. Google Webmaster Tool) lygiai taip pat kaip keliant standartinį svetainės žemėlapį.
  2. Google robotai gali neturėti galimybės pasiekti Jūsų svetainę. Kai kurios mobiliosios svetainės tiesiog nesuteikia prieigos niekam kitam kaip tik mobiliesiems telefonams, todėl Google robotams tampa neįmanoma gauti svetainės informaciją ir ji lieka nenuskaityta, neištirta, neišsaugota bei nepateikiama paieškos rezultatuose. Google mobilias svetainių versijas nuskaitantis robotas vadinamas „Googlebot-Mobile“. Jei norite, kad „Googlebot-Mobile“ nuskaitytų Jūsų svetainę, — suteikite prieigą bet kokiam „User-agent“, o tame tarpe ir „Googlebot-Mobile“. Taip pat reikėtų žinoti, kad Google gali bet kada be perspėjimo pakeisti savo „User-agent“ informaciją, todėl nerekomenduojama tikrinti ar dabartinis „User-agent“ yra „Googlebot-Mobile“. Vietoje to, geriau patikrinkite ar „User-agent“ header dalyje yra eilutė „Googlebot-Mobile“. Taip pat, norėdami verifikuoti Google, galite naudoti DNS paiešką.

Įsitikinkite, kad Google gali atpažinti Jūsų mobiliuosius URL

Kai tik „Googlebot-Mobile“ nuskaito Jūsų URL adresus, tuomet tikrina ar kiekvienas iš jų yra atvaizduojamas mobiliajame įrenginyje. Jeigu nustatoma, kad puslapis yra prastai atvaizduojamas mobiliajame telefone, tuomet Google jo neįtraukia į savo mobilių svetainių indeksą (tačiau puslapis vis dar gali būti įtraukiamas į įprastų tinklapių indeksą). Šis nustatymas yra grindžiamas įvairiais veiksniais, vienas iš jų — DTD deklaracija (dokumento tipo apibrėžimas). Patikrinkite ar Jūsų mobiliesiems draugiškų URL adresų DTD deklaracija yra mobiliems tinkamame formate, pvz.: „XHTML Mobile“ arba „Compact HTML“. Jei formatas yra tinkamas, tuomet puslapis yra tinkamas mobilios paieškos indeksacijai. Daugiau informacijos rasite: Mobile Webmaster Guidelines.

Terminai:

User-agent — vartotojo naudojama programinė ir techninė įranga gaunant svetainės informaciją.
Mobile Sitemap — XML svetainės medis, kuriame yra pateikiami specialiai mobiliai versijai sukurtų puslapių URL adresai. Google'ui pateikiami mobiliųjų telefonų internetinio turinio URL adresai praneša Google paieškos sistemai apie tų adresų egzistavimą ir leidžia juos nuskaityti.
XHTML Mobile — XHTML žymėjimo, aprašo kalba naujai apibrėžiama per HTML adaptaciją į XML ir tada išplėtojama naudojimui mobiliaisiais telefonais. (nesu tikra, ar suprantamai išverčiau)
Compact HTML — aprašo kalba primenanti HTML. Ji naudojama kuriant tinklapius, kurie gali būti atvaizduojami mobiliuosiuose telefonuose, su PHS ir PDA.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines