Pradedančiųjų gidas Google paieškos sistemos optimizavimui

Pradžioje šis dokumentas buvo sukurtas siekiant padėti komandoms, kurios dirba su Google, bet mes pagalvojome, kad jis bus ne ką mažiau naudingas asmenims, kurie prižiūri interneto svetaines, bet dar nėra susipažinę su optimizavimu paieškos sistemoms ir nori patobulinti savo internetinę svetainę tiek sąveikoje su vartotojais (svetainės lankytojais), tiek ir su paieškos sistemomis. Nors šis pradedančiųjų gidas ir neatskleis Jums jokių paslapčių, kurių dėka Jūsų svetainė, Google sistemoje pagal užklausas, būtų automatiškai įvertinta pirmosiomis pozicijomis (atsiprašome!), tačiau sekant geriausias toliau aprašytas praktikas padėsite paieškos sistemoms lengviau nuskaityti, suindeksuoti bei suprasti Jūsų interneto svetainės turinį.

Optimizavimas paieškos sistemoms — dažnai tai yra nedideli pakeitimai tam tikroms Jūsų svetainės dalims. Į kiekvieną iš dalių žvelgiant atskirai, tie nedideli pakeitimai gali atrodyti kaip pažangūs patobulinimai, tačiau derinami su kitais (kitų svetainės dalių) optimizavimais, šie nedideli pakeitimai gali turėti pastebimą poveikį Jūsų svetainės pasirodymui organinės paieškos rezultatuose ir jos lankytojų elgsenai (patirčiai). Greičiausiai Jūs jau esate susipažinę su daugeliu temų, kurios bus pateikiamos šiame pradedančiųjų gide, nes tai yra esminės bet kurio interneto puslapio sudedamosios dalys, tačiau, tikėtina, jog Jūs pilnai neišnaudojate visų galimybių, kurias tos sudedamosios dalys gali suteikti.

Nors šio gido pavadinime ir yra žodžiai „paieškos sistemos“, norime atkreipti dėmesį į tai, kad Jūs savo sprendimus dėl svetainės optimizavimo, pirmiausia ir svarbiausia, turėtumėte grįsti galvodami apie tai, kas yra geriausia Jūsų svetainės lankytojams, o ne paieškos sistemų robotams. Svetainės lankytojai yra pagrindiniai Jūsų turinio vartotojai ir jie naudoja paieškos sistemas tam, kad rastų Jūsų darbą, tai ką sukūrėte. Skiriant per daug dėmesio bauduojamiems veiksmams, skirtiems įtikti paieškos sistemoms ir įgyti aukštą reitingą organiniuose paieškos sistemų rezultatuose, galima taip ir nesulaukti norimų rezultatų. Optimizavimas paieškos sistemoms, tai visų pastangų koncentravimas į siekį padaryti geriausiai kaip tik galima ir daugiausiai kiek tik įmanoma, kai kalbame apie matomumą paieškos sistemose. Tačiau reikia nepamiršti, kad Jūsų galutiniai vartotojai yra Jūsų svetainės lankytojai, o ne paieškos sistemos.

Matyt Jūsų svetainė bus kiek didesnė ar mažesnė nei toji, kurią pateiksime pavyzdyje ir jos turinys žymiai skirsis nuo Jūsiškio, tačiau temos, kurias aptarsime žemiau, turėtų būti pritaikomos visų dydžių ir tipų svetainėms. Tikimės, kad mūsų pradedančiųjų gidas suteiks Jums keletą šviežių idėjų apie tai, kaip galėtumėte pagerinti savo interneto svetainę. Taip pat norėtume išgirsti iškilusius klausimus, grįžtamąjį ryšį ir sėkmės istorijas Google žiniatinklio valdytojo pagalbos forume (angl. Google Webmaster Help Forum).

 

Turinys
SEO pagrindai
Sukurkite unikalius, tikslius puslapių pavadinimus (meta pavadinimus)
Išnaudokite meta aprašymo (angl. meta description) galimybes
Tinklapio struktūros tobulinimas
Pagerinkite savo URL adresų struktūrą
Padarykite savo svetainę lengviau naršoma
Turinio optimizavimas
Pasiūlykite svetainės lankytojams kokybišką turinį ir paslaugas
Parašykite geresnius anchor tekstus (matomus ir paspaudžiamus nuorodų tekstus)
Išnaudokite savo svetainės paveikslėlių galimybes
Tinkamai panaudokite heading tags (teksto pavadinimų žymas)
Tvarkymasis su Google robotukais — skaitytuvais
Veiksmingai panaudokite robots.txt
Būkite atidūs rel="nofollow" nuorodoms
SEO mobiliesiems telefonams
Informuokite Google apie mobiliąją svetainės versiją
Padėkite mobiliųjų vartotojams orientuotis Jūsų svetainėje
Reklama, iškėlimas ir analizė
Reklamuokite savo svetainę teisingais būdais
Pasinaudokite nemokamais žiniatinklio valdytojo (angl. webmaster) įrankiais

Googlebot – Google robotas, kuris paieškos sistemos indeksui (išsaugomai puslapio tekstinei versijai) nuskaito interneto turinį. Googlebot'ai nuskaitinėja turinį kiekvieną dieną ir kasnakt be perstojo.

Praktinis pavyzdys padeda suprasti paaiškinimus, todėl mes sukūrėme fiktyvią interneto svetainę, kuri padės geriau suprasti pradedančiųjų gidą. Kiekvienai iš temų mes atrinkome pakankamai konkrečios informacijos apie svetainę tam, kad iliustruotume aptariamą situaciją. Štai šiek tiek informacijos apie svetainę, kurią naudosime kaip pavyzdį:
Interneto svetainė / įmonės pavadinimas: "Brandono beisbolo kortelės";
Domeno vardas: brandonsbaseballcards.com;
Dėmesio centras: beisbolo kortelių pardavimas TIK internetu, kainų gairės, straipsniai, turinys apie naujienas;
Dydis: mažas, ~250 puslapių.

Optimizavimas paieškos sistemoms daro įtaką tik organinės paieškos rezultatams, ne mokamiems ar remiamiems, tokiems kaip Google AdWords.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines