SEO, svetainių optimizavimas paieškos sistemoms

Bet kurį verslą visuomet verta orientuoti į ilgalaikius rezultatus. Tai pasiekti padeda iš anksto numatytas veiksmų planas bei aiški strategija bent pusmečiui į priekį. Toks išankstinis planavimas ypatingos reikšmės turi internetinei rinkodarai. Paslaugas ar prekes parduodant internetu, svetainių optimizavimas paieškos sistemoms gali užtikrinti daugybės projektų sėkmę.

OPTIMIZACIJA PAIEŠKOS SISTEMOMS (SEO - search engine optimization) – procesas, kurio veiksmais siekiama iškelti konkrečią svetainę ar jos puslapį paieškos sistemų rezultatuose. Internetinių svetainių optimizavimas remiamas unikaliu turiniu, raktiniais žodžiais, nuorodomis bei jų pagalba renkamu svetainės autoritetu. Nors svetainių optimizavimas (SEO) santykinai yra jaunas mokslas, šį metodą jau išbandžiusios įmonės džiaugiasi geromis pozicijomis internete, o daugelis žmonių projekto patikimumą vis labiau ima vertinti pagal konkrečios svetainės vietą paieškos sistemų rezultatuose. Tam tikrų algoritmų pagalba vykdoma svetainių klasifikacija vartotojui leidžia rinktis tik naudingą, aiškų, informatyvų ar aktualų turinį. Pagal svetainėje pateiktą informaciją, ryšį su kitais stipriais partneriais galima spręsti, jog projektas yra sėkmingas ir naudotis jo teikiamomis paslaugomis verta.

Kartą svetainei pritaikius SEO (svetainių optimizavimas paieškos sistemoms) ir reguliariai dirbant su projektu, galima išsikovoti aukštas pozicijas „Google“ ar kitose paieškos sistemose. Kaip teigia daugelis SEO vadovų, „<...> dėl optimizavimo paieškos sistemoms svetainė „Google“ paieškoje atsiranda aukštai <...>“.

Tiems, kas bet kokia kaina siekia pakilti paieškos rezultatuose, neturėtų blaškytis. Dirbti efektyviai bei užsitikrinti stabilias pozicijas internete padeda svetainių optimizavimas (SEO). Orientuotas į ilgalaikių rezultatų siekimą, šis metodas įmonėms leidžia natūraliai užsitarnauti gerus interneto vartotojų vertinimus ir, žinoma, iš to uždirbti pinigus.

Tinkamai atlikto SEO (svetainių optimizacijos) rezultatas – aukštos konkrečios svetainės pozicijos paieškos sistemų rezultatų puslapiuose pagal konkrečius raktinius žodžius bei padidėjęs tikslinių lankytojų skaičius. Laikantis visų SEO taisyklių bei SEO specialistų patarimų kompanijos po tam tikro laiko pastebi padidėjusį suinteresuotų klientų srautą: „<...> dažniau paskambina ar parašo užklausą <...>“.

Tikslinis lankytojas SEO procese – tai žmogus, kuris paieškos laukelyje įveda raktažodį, susijusį su siūlomomis prekėmis ar paslaugomis, ir per paieškos rezultatus patenka į konkrečią interneto svetainę. Svetainių optimizavimo procese svetainei ypač svarbu du dalykai: žinomumas bei randamumas.

Žinomumas, o ypač vadinamasis top of mind, yra brangus ir sunkiai pasiekiamas dalykas (didelės lėšos + aukšto lygio ar specializacijos produkcija + tinkama žinutė). Svarbiausias šio aspekto momentas – vartotojo galvoje tam tikros prekės ar paslaugos natūraliai asocijuojasi su konkrečiu prekės ženklu, įmone ar svetaine. Žinomumas reiškia, kad vartotojo galvoje tarsi „įkalama“ mintis, jog prireikus konkrečios prekės ar paslaugos, šis prisimintų bei įsigytų žinutės skleidėjo siūlomus daiktus ar paslaugas. Siekiantys žinomumo dažnai „perka“ didelį kiekį žinutės gavėjų, tikėdamiesi, jog šiems prireiks kompanijos asortimente esančių prekių ar paslaugų. Dažniausiai žinutė skleidžiama, įsiterpiant į įprastą vartotojo veiklą.

Ir nors šiuo metu internete galima surasti daugybę SEO pamokų bei svetainės optimizavimo patarimų, visgi padaryti konkrečią svetainę lengvai randamą tiek vartotojui, tiek pačiai paieškos sistemai – nėra taip paprasta.  Randamumas (internete), skirtingai nuo žinomumo, reiškia, jog lėšos investuojamos į buvimą ten, kur ieško asmenys, norintys tam tikros prekės ar paslaugos. Paprastai šiam tikslui žinutė skleidžiama taip, kad vartotojas ją peržiūri savanoriškai (permission marketing). Optimizacija paieškos sistemoms (SEO) didžiausią įtaką daro randamumui ir iš kitų masinių marketingo priemonių Lietuvoje išsiskiria bene didžiausia investicijų grąža (beje, tai tinka ne visoms rinkoms).

 

Įmonės „Market Rats“ teikiama optimizavimo paieškos sistemoms paslauga (SEO):

- SEO (svetainių optimizavimas paieškos sistemoms) proceso metu turinio kokybei skiriame išskirtinį dėmesį. Tinkamai paruoštas ir optimizuotas turinys – tai ne tik geros pozicijos paieškos sistemų rezultatuose, bet ir didesnis lankytojų, virtusių klientais, procentas (konversija).
- Koncentruojamės į svarbiausią: didžiausią dėmesį skiriame itin populiariai „Google“ paieškos sistemai. Lietuvoje didžioji dalis internetinių paieškų ( net 98%) yra vykdomos naudojantis būtent „Google“ paieškos sistema, todėl svetainėms optimizacija vykdoma, atsižvelgiant į šį faktą.

- SEO deriname su esama kliento marketingo strategija arba padedame suformuoti naują.
- Nežadame greitų rezultatų, kadangi siekiame tvirtų kliento pozicijų internete. O tvirtomis pozicijomis laikome tas, kurios padeda uždirbti nuolatos ir daugiau.
- Tikime, jog svetainių optimizavimo „Google“ paieškos sistemai paslaugos yra nuolatinis procesas. Interneto rinka nuolat kinta, o prisitaikyti prie itin greitų pokyčių galima tik dirbant reguliariai. Mūsų įmonė nesutinka, kad 3 mėnesių svetainės optimizavimo darbai garantuoja rezultatus ilgajam periodui.
- Nedarome pavienių veiksmų: vietoj to kuriame SEO sistemą, kurios tikslas – mūsų ir kliento veiksmų suderinamumas, siekiant bendro rezultato.
- Perspėjame klientą, jei manome, kad svetainių optimizavimo „Google“ paslaugos neatneš laukiamos naudos.

- Auginame išmanančius klientus. Norime, kad į mus kreipęsi verslininkai žinotų, kokie dalykai įeina į svetainių optimizacijos (SEO) kainą, todėl iš anksto supažindiname su planuojamais darbais. Be to, klientams surengiame mini pamokas, kurių metu, jie trumpai supažindinami su svetainės iškėlimu paieškos rezultatuose. Norime, kad SEO mūsų klientams nebūtų tamsioji interneto pusė.