Google reitingavimo faktoriai 2: puslapio lygio sąsajos

Pirmame straipsnyje „Google reitingavimo faktoriai: domeno sąsajos“ buvo atskleisti svarbiausi su domenu susiję faktoriai, kurie daro įtaką Tavo svetainės reitingams Google paieškos sistemoje. 

Google poziciją suteikia puslapiui, o tiksliau — jo URL adresui. Taigi, norint būti matomam PSRP'e (angl. SERP — Search Engine Result Page), reikia susipažinti su pagrindiniais puslapio lygio elementais, reikalingais vidinei optimizacijai. Kad jau nepatingėjai užsukti, tai važiuojam toliau. Nemokama vidinio SEO konsultacija tęsiasi, Tavo dėmesiui — puslapio lygio checklist'as pasitikrinti ar bent kažkiek puslapiai atitinka Google reitingavimo faktorius.

  1. Raktažodis META TITLE žymoje. Svetainėje meta title žymos turinys yra antrasis pagal svarbą ir reikšmę (pirmasis yra puslapio turinys — body text), kuris Google'ui nuo puslapio siunčia stiprų SEO signalą.
  2. META TITLE žyma pradedama raktažodžiu. Pagal MOZ įrankio duomenis, puslapiai, kurių meta title pradedami raktažodžiais, yra geriau reitinguojami paieškos rezultatuose nei puslapiai, kurių pagrindiniai raktažodžiai naudojami tik meta title žymos pabaigoje.
  3. Raktažodžiai META DESCRIPTION žymoje. Tai dar vienas signalas, padedantis parodyti ir įrodyti Google'ui, kad Jūsų puslapio turinys turi tiesioginį ryšį su paieškos užklausa, ją atitinka ir yra vertas atsidurti tarp paieškos rezultatų. Dabar šis faktorius nėra ypač ypatingai svarbus, tačiau reikšmės vis tiek turi. O be to, taikliai parašytas meta aprašymas gali pelnyti lankytojo palankumą ir paspaudimą.
  4. Raktažodis H1 pavadinimo žymoje. H1 žyma pagal svarbą gali būti vadinama antrąja pavadinimo žyma po meta title, kuri Google'ui siunčia dar vieną signalą apie atitikimą su paieškos užklausa.
  5. Raktažodis — tai puslapyje dažniausiai atsikartojanti frazė. Dar vienas signalas Google skaitytuvams (angl. crawlers) — raktažodžio ir įvairių jo formų, junginių ar net sinonimų atsikartojimas puslapio tekste. Toks pakartotinas raktažodžio naudojimas tekste veikia kaip signalas, kad Jūsų puslapis aktualus ieškotojui.
  6. Puslapio turinio ilgis. Turinys, kuriame yra daugiau žodžių, gali apimti platesnį informacijos mastą ir jam paprastai paieškos rezultatuose pirmenybė yra teikiama dažniau nei trumpiems paviršutiniškiems straipsniams.
  7. Raktažodžių tankis. Nors nebe toks svarbus faktorius, koks svarbus buvo anksčiau, tačiau raktažodžių tankis vis dar turi dalį reikšmės kaip reitingavimo faktorius nustatantis tinklapio temą. Žinoma, perspaudimas gali ir pakenkti.
  8. Raktažodžių latentinis semantinis indeksavimas (LSI) turinyje. LSI raktažodžiai padeda paieškos sistemoms išgauti prasmę iš tų žodžių, kurie turi daugiau nei vieną prasmę. PVZ.: anglų kalboje „Apple“ gali reikšti prekinį ženklą arba vaisių. Taigi, LSI buvimas ar nebuvimas gali taip pat veikti kaip turinio atitikmens ir kokybės signalas.
  9. LSI raktažodžiai meta title ir description žymose. Tikėtina, kad LSI raktažodžiai puslapio meta pavadinime ir meta aprašyme, kaip ir puslapio turinyje, padeda Google'ui  atskirti sinonimus. Taip pat gali veikti kaip užklausos ir puslapio teksto atitikmens signalas.
  10. Puslapio pakrovimo greitis naudojant HTML. Ir Google, ir Bing puslapio pakrovimo greitį naudoja kaip vieną iš reitingavimo faktorių. Paieškos sistemos vorai gan tiksliai gali įvertinti svetainės greitį remdamiesi puslapio kodu ir failo dydžiu.