Būkite atidūs rel="nofollow" nuorodoms

Darbas su Google skaitytuvais (angl. crawlers)

Būkite atidūs rel="nofollow" nuorodoms

Su šlamštiniais komentarais kovokite naudodami "nofollow"

Nustatykite, kad nuorodos "rel" atributo vertė būtų "nofollow", taip pasakysite Google'ui, kad tam tikros nuorodos, esančios Jūsų svetainėje, neturėtų būti sekamos ir, kad joms nėra perduodama puslapio reputacija (autoritetas). Nuorodas paversite nesekamomis (angl. nofollow) į jų inkaro žymas (angl. anchor tag) pridėdami rel="nofollow".

Kada tai naudinga? Jei Jūsų svetainėje yra tinklaraštis (angl. blog) ir jame įgalinta viešo komentavimo galimybė — Jūsų puslapiai gali perduoti savo reputaciją tokioms komentaruose esančioms išorinėms nuorodoms už kurias nenorėtumėte laiduoti ir jų rekomenduoti kaip gerų šaltinių. Blog'ų komentarų sritys yra linkusios lengvai užsiteršti šlamštu (angl. spam). "Nofollow" vertės nustatymas vartotojų pridėtoms nuorodoms užtikrina, kad Jūs nesuteikiate šlamštinėms svetainėms savo sunkiai užsitarnautos puslapio reputacijos.

Komentarų laukeliuose ir skelbimų lentose "nofollow" pridėkite automatiškai

Daugelis blog'ų programinės įrangos paketų turi automatiškai nustatytą "nofollow" vertę visoms vartotojų komentarų nuorodoms, o tie paketai, kurie neturi automatinės "nofollow" nustatymo galimybės, greičiausiai turės galimybę pridėti "nofollow" rankiniu būdu. Šis patarimas taip pat galioja ir kitoms Jūsų svetainės sritims, kuriose yra vartotojų sukurto turinio, pavyzdžiui: svečių knygoms, forumams, šaukinių lentoms, nuorodų sąrašams ir t.t. Jei esate pasirengę atsakyti už trečiųjų šalių pridėtas išorines nuorodas (pvz.: jei pasitikite savo svetainės komentatoriais), tuomet nėra reikalo nuorodoms naudoti "nofollow", tačiau derėtų nepamiršti, kad išorinės nuorodos į svetaines, kurias Google laiko šlamštinėmis, gali daryti neigiamą įtaką Jūsų svetainės reputacijai. Žiniatinklio valdytojo pagalbos centre rasite daugiau patarimų padėsiančių komentaruose išvengti šlamšto, pavyzdžiui: CAPTCHA apsaugos naudojimo galimybės, komentarų moderavimas.

Terminai:

CAPTCHA — angliškas ankronimas, santrumpa pavadinimui "Completely Automated Public Turing Test To Tell Computers and Humans Apart", lietuviškai — „visiškai automatizuotas viešas Tiuringo testas atskiriantis žmones nuo kompiuterių“.
Comment spamming — chaotiškų, turiniu nesusijusių komentarų, žinučių rašymas blog'o komentarų laukeliuose, reklaminėse skelbimų lentose ar bet kur kitur, kai komentaro turinys ir jame esanti išorinė nuoroda neturi jokių sąsajų su puslapio turiniu, kuriame tas komentaras yra skelbiamas.

Apie "nofollow" naudojimą atskiram turiniui, visiems puslapiams ir t.t

Kitas "nofollow" panaudojimo variantas, kai kuriate tekstinį turinį ir norite nurodyti į tam tikrą svetainę, tačiau nenorite jai perduoti savo reputacijos. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad kuriate blog'o įrašą šiukšlinų komentarų tema ir norite iškviesti svetainę, į kurią neseniai Jūsų blog'e buvo palikta nemažai šiukšlinų komentarų. Norite įspėti ir kitus apie šią svetainę, taigi, savo tekste įtraukiate ir nuorodą į ją, tačiau Jūs tikrai nenorite šia nuoroda perduoti savo reputacijos. Tai būtų tinkamas metas panaudoti "nofollow".

Galiausiai, jeigu Jūs norite, kad visos puslapyje esančios išorinės nuorodos būtų "nofollow", galite naudoti "nofollow" vertę robotų meta žymoje (angl. robots meta tag), kuri yra įdedama į to puslapio HTML <head> žymą. „Webmaster Central Blog“ skelbia naudingą informaciją apie robots meta tag naudojimą. Šis metodas yra rašomas taip: <meta name="robots" content="nofollow">.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines